مدیرکل بهزیستی استان البرز: جمعیت سالمندی ایران رو به رشد است

اسد الله حیدری گفت: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون سالمند در جهان زندگی میکنند و رشد جمعیت سالمندی در جهان ۲/۴ درصد است و در کشور ما طی سی سال از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ جمعیت سالمندی ایران از ۵/۲ به ۷/۳ رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، شورای سالمندان استان البرز با ریاست استانداری و دبیری اداره کل بهزیستی با حضورقبادی - مدیرکل امور اجتماعی استانداری و اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز و سایر دستگاههای اجرایی مرتبط با امر سالمندان برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در این جلسه ضمن اشاره به رشد جمعیت سالمندی در ایران اظهار کرد: اگر تا ۳۰ سال آینده همین روال طی شود، حدود ۲۵ درصد جامعه ما را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی ادامه داد: این موضوع با توجه وضعیت رفاهی ، روحی روانی و معیشتی و اقتصادی سالمندان در ایران بسیار چالش برانگیز خواهد شد و اگر برنامه ریزی نشود جامعه به مشکلات زیادی بر خواهد خورد.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه بحث سالمندی از موضوعات بسیار جدی جامعه ما در زمان حال و آینده خواهد بود گفت: این مسأله مهم باید مورد توجه قرار بگیرد که در غیر این صورت در آینده با چالش و مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

وی در ارائه خدمات به سالمندان در منزل اشاره کرد و گفت: سالمندان تحت پوشش اداره کل بهزیستی ۳۵۰۰ نفر می باشند که از این تعداد ۱۲۵۰ نفر در مراکز تحت نظارت اقامت دارند و خدمات دریافت میکنند.

حیدری با بیان اینکه درصد سالمندی در استان البرز ۵/۶ درصد است که در کشور حدودا ۱۰ درصد است  افزود:  استان البرز با حدود ۱۶۰ هزار نفر سالمند، استانی جوان به حساب می آید.

وی با اعلام اینکه امید به زندگی در مردان ۷۸ سال و در زنان ۸۰ سال است، تصریح کرد: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه البرز اشتهارد جوان ترین شهرستان و طالقان پیرترین شهرستان این استان است.

از جمله مصوبات این جلسه میتوان به احداث خانه های امید ویژه سالمندان ، تسهیل تردد سالمندان در فضای اجتماعی، اختصاص و بهسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان، فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما، اختصاص باشگاههای ورزشی جهت استفاده سالمندان توسط اداره کل ورزش و جوانان ، ارائه بلیط رایگان سالن های سینما جهت سالمندان توسط اداره کل ارشاد اسلامی اشاره کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =