غلامحسین کرباسچی بازداشت شد/ جزییات اجرای حکم او

حکم قطعی یک سال حبس تعزیری غلامحسین کرباسچی امروز به اجرا درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد.

پس از بررسی این پرونده در دادگاه به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و امروز اجرا شد.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد.

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفت: نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.

گفتنی است دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ۸ اردیبهشت سال ۹۶ در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی توهین‌آمیز داشت که با اعتراضات وسیع خانواده شهدا و مردم سراسر کشور مواجه و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرد.

وی در بخشی از این اظهاراتش گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد». موضوعی که حتی با واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت هم مواجه شد و بهرام قاسمی به این گفته‌های کرباسچی پاسخ داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 0
    کلا خانواده چیز عجیبیه در ایران. نمیشه حتی اظهار نظری دربارش کرد و بخواهند بگند به شما ربطی نداره؛ میگن مسئله خانوادگیه. مثلا به طرف بگی چرا بچت را میزنی؛ زورش برسه میگیره خودت هم میزنه.