۰ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

۴۰ سالگی انقلاب و یک افسوس بزرگ

احمد بخشایشی‌اردستانی
۴۰ سالگی انقلاب و یک افسوس بزرگ

احمد بخشایشی‌اردستانی: به‌خاطر دارم در دوران نوجوانی بنده، بیماران قلبی شهر اردستان برای معالجه مجبور به عزیمت به انگلستان یا سایر کشورها بودند. اما امروز ایران قطب صنعت توریسم پزشکی شده‌است و دیگر برای چشم‌پزشکی، امراض قلبی، پیوند کبد و.. وابسته به خارج نیستیم.

 مردم ایران از ابتدا همراه این انقلاب حداکثری بوده‌اند و نقش دین و رهبری نیز در انقلاب انکارناپذیر است اما برای دانستن دستاوردهای انقلاب باید به شعار رهبران آن توجه کنیم:استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

انقلاب در این چهل سال از یک درختچه‌ کوچک به یک درخت تنومند تبدیل شده است و امروز ما در دوران تمدن‌سازی انقلاب به سر میبریم.

چهل‌سالگی در کشورداری  به معنای حکمرانی مطلوب، تمدن سازی و اصلاح کشور با توجه به خواست مردم است. بنابراین، پس از شکل گیری انقلاب اسلامی، مردم همچنان با علاقه بدان وفادارند، زیرا خود در شکوفایی آن نقش داشته‌اند.

با قدری تسامح میتوان گفت که به شعار«آزادی» نیز رسیده‌ایم. جمهوری اسلامی بین دو قطب شرق(شوروی) و غرب(امریکا) متولد شد. زمانیکه دو نظام قطبی منعطف و غیر منعطف ، هر یک بر سر ایران نزاع داشتند، در این میان ایران توانست به شعار«استقلال» جامه‌ی عمل بپوشاند و در راه رسیدن به این استقلال هزینه‌هایی را پرداخت کرد.

اولین هزینه برای این «استقلال» ، جنگ تحمیلی بود که ما با تقدیم تعداد زیادی شهید، انقلاب را بیمه کردیم.

انقلاب از لحاظ پزشکی دستاوردهای چشم‌گیری داشته است. بطوریکه بخاطر دارم در دوران نوجوانی بنده، بیماران قلبی شهر اردستان برای معالجه مجبور به عزیمت به انگلستان یا سایر کشورها بودند. اما امروز ایران قطب صنعت توریسم پزشکی شده‌است و دیگر برای چشم‌پزشکی، امراض قلبی، پیوند کبد و.. وابسته به خارج نیستیم.

در بحث نانو نیز خوش درخشیدیم؛ بطوریکه توانستیم برمبنای مهندسی معکوس پهبادهای بسیار و موشک‌های نقطه زن زیادی را بسازیم و در شهرسازی و معماری اسلامی تا حد زیدی موفق بوده‌ایم.

اما در کنار توفیقات در برخی حوزه ها هم موفقیت زیادی نداشتیم؛ مانند صنعت خودرو.علت ناموفقیتمان در صنعت خودرو،‌ اول پاسپورت‌هایی‌ست که در جیب برخی از مدیرانمان قرار دارد و موجب شده است تا آنان تنها به سفرهای خارج از کشور خود اندیشیده و توجه کمتری به شرکت‌های دانش بنیانی که میتوانند تاثیر مطلوبی در این صنعت داشته باشند، کنند. عامل دیگر در این زمینه، فرهنگ مصرف مردم است که برای خودروهای هرچند بی‌کیفیت پیش ثبت نام میکنند.

در بحث معیشت، مخصوصا چهار سال دوم دولت آقای روحانی، ما با چالش روبرو هستیم. افسوس که در دوران چهل سالگی انقلاب، همچنان در این حوزه دچار چالش هستیم.وظیفه‌ی ما ایجاد معیشت مطلوب برای مردم بود که موفق نشدیم.

مسلم است که دولت آقای روحانی تنها عامل نیست. ناهمگونی تیم اقتصادی ایشان نیز، مشکلاتی ایجاد کرده است البته مسائل دولت آقای روحانی در گذشته نیز موجود بوده اما نه به این شدت.

ما در صحنه‌ی خارجی بسیار قوی هستیم و این حجم تهدیدها نشان از همین گزاره است. اما در صحنه‌ی سیاست داخلی، بزرگترین حسرت، مشکلات معیشتی مردم است و از طرفی اشتباه بزرگ برخی مسئولین، توجه بیش از حدشان به موضوع تغییر رژیم و اپوزوسیون است در صورتی که با توجه به حوزه های اجتماعی و رفع مشکلات این حوزه و بسته عمل کردن در این بخش دیگر نیاز به نگرانی از بابت آمریکا و ضدانقلابیون وجود ندارد.

* نماینده سابق مجلس

۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =