امسال چند تن مواد مخدر در مرزها کشف شده است؟

فرمانده نیروی انتظامی درباره میزان کشفیات مواد مخدر در 9ماهه امسال سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت پلیس، سردار حسین اشتری در همایش تخصصی معاونان ستادی، رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ها و معاونان عملیات فرماندهی مرزبانی سراسر کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: بر روح بلند و ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل و ارواح طیبه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم درود و رحمت می فرستیم و آرزوی طول عمر توام با سلامتی و صحت برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) داریم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی به ویژه سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: امید است دستاوردهای این همایش باعث پیشرفت و سرعت در مأموریت ها شود.

ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری جلسات کاهش آسیب های اجتماعی با حضور سران قوا و مسئولان دستگاه های مختلف محضر مقام معظم رهبری، بیان کرد: معظم له بر لزوم تمرکز برای پنج آسیب اجتماعی تأکید ویژه ای داشتند که معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیز یکی از این پنج آسیب مطرح شده بود.

وی با اشاره به آثار و تبعات زیان بار مواد مخدر عنوان کرد: بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در همسایگی کشور ما است و این موضوع باعث شده تا همواره با آسیب ها و معضلات مواد مخدر درگیر باشیم، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار و نیروی انتظامی نیز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

سردار اشتری با اشاره به مبارزه قاطع و محکم جمهوری اسلامی ایران با مواد مخدر عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در راه مقابله با ورود مواد مخدر به کشور بیش از ۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی شده است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با تشریح عملکرد پلیس برای مقابله با مواد مخدر عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۵۸۸ تن انواع موادمخدر توسط پلیس کشف شده است که تریاک در صدر این کشفیات است.

وی خاطرنشان کرد: با توسل بر اندیشه، برنامه ریزی، اشراف اطلاعاتی و تجهیزات به روز می توان روند پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را سرعت داد و تقویت کرد، البته در کنار این مولفه ها باید با تکیه بر ابتکار عمل و نوآوری نیز به صورت جدی تری با ورود مواد مخدر به کشور مبارزه کرد.

 لزوم بهره مندی از دیپلماسی بین المللی

سردار اشتری تأکید کرد: با بهره مندی از قدرت دیپلماسی بین المللی نیز می توان برای پیشگیری و جلوگیری از ورود مواد مخدر از کشورهای مبدأ به کشور بهره برد و در واقع باید در حوزه بین المللی و داخلی، سهم و نقش دستگاه ها و نهادهای مسئول مشخص و مطالبه شود.

وی با تأکید بر اینکه همه نهادهای متولی در مبارزه با مواد مخدر باید سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنند، تصریح کرد: اتخاذ رویکردهایی که دارای کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری باشد نیز در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد و به سمتی برویم که از تکنولوژی روز و تجهیزات نوین بهره کافی برده تا کمترین خسارات به ویژه از نظر نیروی انسانی به سازمان تحمیل شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: متأسفانه شاهدیم که بار کم کاری و کج کارکردی برخی سازمان ها به نیروی انتظامی تحمیل می شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به گزارش سردار زاهدیان در بهره مندی از تجهیزات پهپادی برای مقابله با مواد مخدر تأکید کرد: الصاق پیوست های اطلاعاتی در اجرای مأموریت های مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت انکارپذیر است و بدون اشراف اطلاعاتی نمی توان دراین عرصه به نقطه ایده آل رسید.

سردار اشتری با تأکید بر ضرورت تمرکز بر روی باندها و شبکه های اصلی تولید و توزیع مواد مخدر تصریح کرد: به هیچ وجه به قاچاقچیان کلان و خرده فروشان مواد افیونی و مخدر اجازه جولان نمی دهیم و پاک سازی محیط های آلوده از مواد مخدر از اولویت های پلیس است.

وی افزود: جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر به عنوان یکی از برنامه های پلیس است که به صورت جدی دنبال و اجرایی می شود، به طوری که امسال پلیس در پایتخت و مناطقی چون شوش و هرندی این گروه از افراد پرخطر و معتاد را جمع آوری و به مراکز نگهداری تحویل داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =