خبر مهم زنگنه درباره کشف ذخایر نفتی جدید در آبادان

ایرنا گزارش داد:وزیر نفت گفت: من نامه‌ای در خصوص FATF امضا نکرده‌ام و بنابراین سایر مسائلی که در این خصوص از سوی افراد مطرح می‌شود، دروغ است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز تقدیم نامه برخی از وزیران به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح مرتبط با FATF را تایید کرد و گفت: مفاد این نامه تقاضا از ایشان برای تسریع در رسیدگی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی افزود: در مورد تمدید عافیت فروش نفت ایران به برخی مشتریان از سوی آمریکا باید منتظر بمانیم.

زنگنه به قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون هر بشکه نفت برنت در بازار ۶۱ دلار قیمت‌گذاری شده و قیمت سبد اوپک نیز نزدیک این قیمت است؛ نفت ایران نیز به دلیل تفاوت در کیفیت و فاصله، سه یا چهار دلار زیر قیمت اوپک معامله می‌شود.

زنگنه

 کشف نفت شیرین و سبک در آبادان

وزیر نفت با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در مورد اکتشاف جدید در منطقه آبادان گفت: ساعت ۱۰ صبح دیروز چاهی که در جزیره مینو در حال حفاری بود، به نفت رسید و این نخستین باری است که در این منطقه آبادان به نفت می‌رسیم.

وی افزود: با این اکتشاف، امیدهای زیادی برای افزایش منابع نفتی کشور در سطح آبادان وجود دارد.

زنگنه تاکید کرد: این چاه اکتشافی در ۳۷۷۰ متری به نفت رسیده و بر اساس آزمایش‌های اولیه، نفت این مخزن با درجه API ۴۰ نفت بسیار سبک و شیرین است.وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در این حوزه اکتشافی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: تمرکز عملیات اکتشافی در حوزه نفت در منطقه آبادان است که با تکمیل اکتشاف، توسعه را آغاز خواهیم کرد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =