هوای اصفهان به مرز وضعیت قرمز رسید/ آلودگی شدید هوا تا ۷ بهمن ماه ادامه دارد

با توجه به سکون و پایداری نسبی هوا و افزایش میزان انباشت آلاینده‌های هوا از فردا کیفیت هوای اصفهان از مرز قرمز نیز رد می شود و توصیه می شود عموم مردم به جز برای کارهای اضطراری از منزل خارج نشوند.

به  گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان اصفهان، امروز هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۲۲ همانند دو روز گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی تا پایان روز به تدریج به وضعیت ناسالم برای عموم مردم می‌رسیم تا جایی که با توجه به سکون و پایداری نسبی هوا و  افزایش میزان انباشت آلاینده‌های هوا از فردا تا هفتم بهمن ماه در اصفهان و شهرستان‌های مستعد میزان کیفیت هوای اصفهان در شرایط ناسالم برای عموم جامعه قرار می گیرد.

بر این اساس معاونت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی اطلاعیه ای از مردم خواست تا جهت کاهش اثرات ناشی از آلاینده های هوا  از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود تا شرایط به حالت مطلوب برگردد، خودداری شود.

در این ارتباط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه شهروندان تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری پرهیز کنند، بیان داشت: بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.

کمال حیدری با توصیه به مدیران مدارس و مهدهای کودک گفت: مدیران مدارس لازم است تمام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی در تمام مقاطع تحصیلی مدارس را حذف و دانش آموزان زنگ های تفریح را نیز تا حد امکان در کلاس ها سپری کنند.

وی اضافه کرد: تمام  ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری کنند.

توضیه های مرکز بهداشت علوم پزشکی اصفهان به شهروندان

 معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توصیه هایی را برای شهروندان داشته است ازجمله اینکه مردم از نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا غافل نباشند چراکه نه تنها باعث شستشوی دستگاه گوارش می شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی را از بین می برد و  بخشی از آلودگی های وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می شود.

توصیه شده است افرادی که مبتلا به سرماخوردگی (زکام همراه با حساسیت) و یا مشکلات تنفسی و افراد مبتلا به آسم بدون علامت از تردد در محیط های باز خودداری کنند و والدین حتی المقدور در شرایط آلودگی هوا، کودکان را در منزل نگه دارند و ضمن نگهداری کودکان در منزل، درها  پنجره ها را بسته نگاه دارند و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانند.

گفتنی است استفاده از  ماسک‌های ویژه‌ با عنوان P۱ و P۲ و ماسک های سوپاپ‌دار که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود تا حدودی برای این  شرایط مناسب است اما به طور کلی فعالیت و حضور در فضاهای باز توصیه نمی شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =