رقابت میان خودروهای سواری و شاسی‌بلند آمریکای شمالی در نماشگاه خودرو دیترویت 2011، بسیار‌تنگاتنگ بود؛ اما در نهایت شورلت‌ولت، شاهکار مهندسی جنرال‌موتورز و 2011 Explorer برندگان نهایی این رقابت‌ها شدند.

محبوبه عمیدی: رقابت امسال میان خودروهای سواری و اتومبیل‌های شاسی‌بلند آمریکای شمالی در نماشگاه خودرو دیترویت 2011، بسیار تنگاتنگ بود؛ اما در نهایت خودروی سواری شورلت‌ولت و فورد 2011 Explorer برندگان نهایی این رقابت‌ها شدند.

شورلت ولت

به گزارش autoblog جایزه سالانه نمایشگاه دیترویت 2011 تنها یکی از جوایزی است که شورلت‌ولت دریافت کرده است. این خودرو الکتریکی که در ماه‌های گذشته صنعت خودرو را به تکاپو واداشته، جایزه اتومبیل سبز سال را نیز دریافت کرده است. رقبای سرسخت این خودرو، نیسان لیف، فورد فیستا و سوناتای ترکیبی ساخت هیوندا بوده‌اند. از سوی دیگر کارشناسان این اتومبیل را پیشرو و بخشی از آینده خودروهای الکتریکی معرفی کرده‌اند و انتظار دارند با اینکه خودروهای سدان در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه بازار بوده‌اند این شاهکار مهندسی جنرال موتورز از اقبال بالایی برخوردار شود. شورلت ولت تنها خودروی الکتریکی در جاده‌های ایالات متحده است که برای شارژ می‌توان آنرا به پریز برق متصل کرد.

شورلت ولت

توماس استفانز، نایب رئیس بخش عملیاتی جنرال‌موتورز می‌گوید: «ولت نمایش روح محصولات تازه جنرال موتورز در سال‌های آتی است، همین باعث می‌شود منتقدان شانس هر گونه اعتراضی را از دست بدهند».

فورد اکسپلورر

فورد نیز با ارائه 2011 Explorerسومین سال متوالی است که برنده جایزه سالانه این نمایشگاه در تولید خودروهای شاسی بلند و وانت‌های سبک شده است. برندگان سال‌های گذشته این خودروساز Transit Connect و F-150 بوده‌اند.

50172

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    4 0
    بهتر است دست اندرکاران خودروی کشور هم این خبرها رو بخونن و بدونن که خودروی الکتریکی هم وجود داره که آلاینده نیست و موجب مرگ هموطنان نمیشه و بحثی هم سر بنزین و گاز و گازوئیل پیش نمیاره!!
  • فرید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    2 4
    مطمئن هستم اگه ایران خودرو سمندش رو در این نمایشگاه در معرض عموم میگذاشت جایزه بهترین ماشین سال 2011 رو میگرفت.باور کنید.!!!!
  • مهدی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    1 7
    آقا فرید اشتباه میکنی فقط پراید
  • بدون نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    1 3
    خداوکیلی خسته نشدین هر دفعه از این خبرا میذارن مزه میریزین که "پراید بهتره، سمند چیزتره، ایران فلانه، خودروی ملی بهمانه، ..."؟ نمیشه بدون پیام اخلاقی فقط خبرو بخونی؟
  • هادی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    3 1
    کاش اتومبیلهای امریکای مخصوصا شورلت ورود به کشور ما ازاد بود من خودم 8 سال است که شورلت نوا 36 دارم ماشین من الان نزدیک به 30 سال کار کرده و خیلی دوستش میدارم