معجزه‌ای شفابخش در میان شهر مقدس! +تصاویر

دنیزلی نام مرکز استانی به همین نام در ترکیه است که در قسمت جنوب غربی این کشور واقع شده و چشمه‌های آبگرم مشهوری دارد. از جاذبه‌های تفریحی دیگر دنیزلی می‌توان به اسکی، پاراگلایدر سواری و بالن‌سواری اشاره کرد. چندین بنای تاریخی، غار طبیعی و آبشار هم جزو مناطق گردشگرپذیر این استان هستند و در شهر دنیزلی، بازارهای تاریخی و رستوران‌ غذاهای محلی متعددی برای یک تعطیلات چند روزه را نیز می‌توان پیدا کرد.

آب گرم دنیزلی، شفا در دل طبیعت

آبگرم دنیزلی که پاموکاله (Pamukkale) نام دارد مجموعه‌ای از چشمه‌های آبگرم طبیعی است که در اثر ته‌نشین شدن رسوبات آهکی به شکل ایوان‌های پله‌ای شکل درآمده است. به پاموکاله، بهشت سفید رنگ هم می‌گویند و جزو جاذبه‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو نیز هست.

آب درمانی به قدمت هزاران سال
پاموکاله از گذشته‌های دور به عنوان مرکزی برای آب درمانی شناخته می‌شده است. آبگرم‌های طبیعی کم عمق آن به بازدیدکننده‌ها اجازه می‌دهد پا برهنه راه بروند و از منظره‌ی زیبای اطراف لذت ببرند. دمای آب به اندازه‌ای نیست که بسوزاند. در روزهای سرد زمستان هم این مکان گرم و دلپذیر، یکی از بهترین مکان‌ها برای ریلکس کردن است و تعدد چشمه‌های آب گرم آن، باعث می‌شود هوای اطراف هم کمی گرم بشود و از سرمای شدیدش بکاهد.

پاموکاله

هر سال نزدیک به ۲ میلیون نفر به این محل مراجعه می‌کنند و تقریباً در تمام فصل‌ها اینجا شلوغ و پربازدید است. هتل‌های اطراف دنیزلی از ماه‌ها قبل رزرو می‌شوند. بیشتر بازدیدکننده‌های دنیزلی علاقه دارند برای اسکی به پیست‌های اطراف شهر بروند و بعد از آن در چشمه‌های آب‌گرم استراحت کنند.

شهر تاریخی هیراپولیس

پاموکاله در مقابل شهر تاریخی هیراپولیس قرار گرفته که قدمت آن به ۲۸۰۰ سال قبل می‌رسد، این شهر، به شهر مقدس شهرت دارد چون که آثار باقی مانده‌ی چندین معبد تاریخی در آن پیدا شده است. در جلوی بنای تاریخی تئاتر، می‌توان دروازه جهنم یا دروازه دنیای مرده‌ها را دید که در سال ۲۰۱۳ کشف شده است.

شهر تاریخی هیراپولیس

استخر کلئوپاترا که گفته می‌شود کلئوپاترا در آن حمام کرده است هم در همین منطقه هیراپولیس واقع است. شنا کردن در این آبگیر بسیار هیجان‌انگیز است چون با ستون‌هایی ۲۰۰۰ ساله احاطه شده و حتی قطعاتی از آن ستون‌ها و بنای تاریخی در کف استخر دیده می‌شود. در واقع دلیل شکل‌گیری این آبگیر، همین ستون‌ها هستند که در زلزله‌ی سال ۶۹۲ میلادی سقوط کردند و باعث انباشت آب شدند.

استخر کلئوپاترا

دمای آب این استخر همیشه ۳۶ درجه است و در هر فصلی از سال قابل استفاده است. مردم محلی باور دارند این آبگرم می‌تواند باعث درمان بیماری‌های روماتیسم، قلب و عروق، پوست، عصبی و... شود.

چشمه کاراهیات
کاراهیات یا چشمه قرمز هم مجموعه‌ای از چند چشمه حاوی مواد معدنی و به ویژه آهن است که باعث قرمز شدن سنگ‌های رسوبی‌اش شده. اکثر مراجعه‌کننده‌ها برای درمان بیماری‌ها به این چشمه مراجعه می‌کنند. دمای آب آن حدود ۶۰ درجه سانتی‌گراد است و گفته می‌شود برای بیماری آسم و برونشیت اثربخش است.

چشمه کاراهیات

جاذبه‌های طبیعی دنیزلی

طبیعت دنیزلی هم طرفدار زیادی دارد. چندین آبشار با نام‌های Guney، Sakızcılar Asmaaltı و Gumuşsu از موارد مشهور آن هستند. غارهای استان دنیزلی شامل Kaklık، Keloğlan نیز از موارد پربازدید این منطقه محسوب می‌شوند. آیا تا به حال در دنیزلی اقامت داشته‌اید؟ آیا از چشمه‌های آب گرم بی‌نظیرش استفاده کرده‌اید؟ اگر اینطور بوده، خوشحال می‌شویم نظراتتان را با ما و دیگر کاربران ما به اشتراک بگذارید.
منبع: لست سکند
۲۱۲۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =