بازار خریدوفروش مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر رونق دارد؟

دنیای اقتصاد نوشت:بررسی‌های بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران طی دی ماه سال جاری نشان می‌دهد دی ماه امسال، حجم معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۴/ ۱ درصد و ۶/ ۶۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی وضعیت معاملاتی مناطق مختلف شهر تهران طی ماه گذشته حاکی از آن است: از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه پنج با سهم ۴/ ۱۲ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.  همچنین مناطق ۴ و ۱۰ به ترتیب با سهم‌های ۵/ ۹ و ۷/ ۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع ۳/ ۷۱ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران در دی ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر شامل مناطق ۵، ۴، ۱۰، ۲، ۱۵، ۸، ۱۴، ۱، ۷ و ۳ بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده، ۷/ ۲۸ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در این ماه بیشترین رشد متوسط قیمت مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۹ معادل ۱۰۹ درصد و کمترین میزان رشد به منطقه ۱۲ معادل ۶/ ۳۷ درصد تعلق دارد.

در میان مناطق مختلف شهر تهران، بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۳ میلیون تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ اختصاص داشته است.  براساس بررسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی درخصوص توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا در دی ماه امسال واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون و همچنین ۶ تا ۷ میلیون تومان به ازای هر مترمربع هر کدام با سهم یکسان ۱۰ درصد (مجموعا ۲۰ درصد) بیشترین سهم از تعداد کل معاملات خرید و فروش مسکن تهران را داشته‌اند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =