چرا بارش‌های پاییز و زمستان نمی‌تواند کم‌آبی را جبران کند؟

تابستان‌ها خشکسالی یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های موجود است و در پاییز و زمستان بعد از چند بارش پی‌درپی کم‌آبی به یک توهم تبدیل می‌شود؛ این وضعیت سال‌های اخیر ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وضعیت بارندگی‌ها در چند ماه اخیر در ایران بسیاری را امیدوار کرده که دیگر خشکسالی‌ها در ایران از بین رفته و می‌توان بحران ایرانی که به وضعیت وحشتناکی رسیده را حل شده دانست.به طور کلی بارش‌های کشور نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۹۱.۲ میلیمتر) ۳۰.۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۳۶.۱ میلیمتر) ۲۲۹.۴ درصد افزایش پیدا کرده.

به طور کلی میزان بارندگی وابستگی مهمی با میزان کم‌آبی کشورها دارد و این افزایش بیش از ۲ برابری بارش در ایران نسبت به سال گذشته موضوعی است که سوالات زیادی را در رابطه با میزان بحران به وجود آمده به وجود می‌آورد. اینکه آیا باران توانسته مشکل ایران را حل کند.

در همین رابطه با علی میرچی استاد مهندسی منابع آب دانشگاه ایالتی اوکلاهوما گفتگویی با خبرآنلاین داشت که خلاصه آن را می‌توانید اینجا بشنوید.


۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    مشکل هدر دادن آب بارون هست به خاطر ساخت های غیر اصولی و فکر نشده، تو آلمان بخوای یه ساختمون بسازی باید راهکاری برای انتقال آب بارونی که از زمینی که سنگ فرش میکنی و خونه ای که جلوی نفوذ آب رو میگیره به عمق زمین فراهم کنی و الا اجازه ساخت نمیدن!!! به همین راحتی! تازه جایی که کلی آب دارن و همیشه بارندگیه ما تا تو شهر هامون تا بارون میاد آبگرفتگی میشه! چرا چون کنار خیابون‌ها راهکاری برای انتقال آب به زمین و رسیدنشون به سفره های زیر زمینی تعبیه نشده، خونه ها از یه طرف دیگه اگر ناوردونی هم باشه به فاضلاب میریزه یا همینجور رو زمین رها میشه و هدر میره نه اینکه به زمین انتقال پیدا کنه!! تا مانع نشست و خشکی بیش از حد زمین زیر شهر ها هم نشه! کی میخوایم به خودمون بیایم خدا میدونه! خیلی ها آب بارون رو توی منبع هایی زیر زمین جمع آوری میکنن و برای مصارف آبیاری باغچه یا شستشوی سنگفرش یا سیفون دستشویی ازش استفاده میکنن کاش این راهکارهای به درد بخور رو جای هزارتا ادا اصول بیخود از غرب همراه خودشون بیارن مسئولین محترم!!! regenwasserbehälter unterirdisch اینو سرچ کنین تو تصاویر لطفا
  • DE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    همینطور این ها رو برای ذخیره و استفاده شخصی: regen wasser zisterne برای انتقال آب ناودون به داخل زمین: Regensinkkasten Regenablauf Sickerschacht Drainage Regenablauf https://youtu.be/uLmskKb1EAo برای کنار سنگفرش حیاط و خیابان‌ها: entwässerungsrinne https://youtu.be/UIAJJdw97H4 اگر ممکنه برای آگاهی یه مطلب مجزا از این سیستم های کارآمد و ضروری برای کشورمون کارکنید