کاشت ۱۲ هزار اصله درخت در معابر اصلی و فرعی شهرکرج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تا پایان سال ۵۰ هزار اصله درخت در شهر کرج کاشته خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ پیمان بضاعتی پور با بیان اینکه افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی موجب تبدیل فضاهای سبز شهری به سطوح بتنی خشن و نفوذ ناپذیر می شود، افزود: این روند علاوه بر آسیب به محیط زیست، سلامت روحی و جسمی شهروندان را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین با توسعه شهرها و افزایش آلودگی هوا نیاز به فضای سبز شهری نیز افزایش یافته و شهرداری‌ها در تلاشند تا با توسعه فضاهای سبز و پارک‌ها، نیاز شهروندان را نسبت به عرصه‌های سبز بیش از پیش تأمین کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از ابتدای فصل گذشته  برنامه ریزی گسترده ای درجهت ارتقاء فضای سبز شهری از سوی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری صورت گرفته و مطابق با  این گزارش تاکنون بیش از ۱۲ هزار اصله درخت در معابر فرعی و اصلی شهر کاشته شده است.

بضاعتی پور ادامه داد: طرح پویش جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت در ۶ منطقه اجرایی شده است و سازمان بر اساس درخواست شهروندان نسبت به کاشت نهال در منازل شخصی و محله های شهر اقدام کرده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب، گونه های جدید اغلب مقاوم به کم آبی و  سازگار با شرایط اقلیمی شهر کرج است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ابراز داشت: این گونه ها شامل نارون، زیتون تلخ،  توت نرک، چنار و سایر درختان مقاوم است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =