۲۵ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
آقایان! درد شما ارزش‌ها نیست

می توان به مراسم افتتاحیه جشنواره امسال فیلم فجر ایراد گرفت و نکته هایی را مانند ریتم طولانی، تعدد برنامه ها در زمانی فشرده، سوز سرمای دمیده در قسمت جلوی سالن و.... یادآوری کرد.

اما برخی ایرادهایی که در این چند ساعت بعد از مراسم در محافل خودارزشی پندار گفته شده، مصداق بارز  جنس بنی اسرائیلی است. تک خوانی زن؟ گوش تان ایراد دارد یا چشم تان؟ ما که چهار ساعت تمام آن جا نشستیم، جز جمع خوانی در ستایش سینما چیزی نشنیدیم.

لابد بسیاری از شما که در مراسم نبودید چنان در عالم خیال، فانتزی های خود را جدی می گیرید که واقعیتش می پندارید این که یکی دو هنرمند اعتراض هایی، ولو ناوارد، در لا به لای حرف های شان بزنند، امری طبیعی در همه جای دنیا است. تحمل یکی دو جمله را هم در مراسمی  چهار ساعته نداشته باشیم، کجایش با ادعایی که مدعیان انقلابی درباره ارزش های این پدیده تاریخی از جمله آزادی دارند سازگار است؟

آقایان! درد شما ارزش ها نیست؛ منافع کوتاه مدت جاری در مناسبات قدرت است، اما دود این غوغاسالاری ها بیش از آن که به چشم رقیب تان رود، فضای سینما و فرهنگ این دیار را آلوده می کند. بس کنید.

* منتقد سینما

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
    2 0
    در موارد متعددی باید گفت، باید فریاد زد و به اقایان تذکر داد ،لطفا بس کنید؛ مثل موضوع حجاب،مثل سانسورهای بی مورد،مثل دروغ پراکنی ،مثل تحمیل عقاید و مرام و شیوه زندگی مورد پسند خود به مردم( که تازه بعد از مدتی با درز کردن اخبار مربوط به زندگی خصوصی ایشان و یا منتشر شدن عکسهای وابستگان و فرزندانشان در گوشه و کنار دنیا ،برهمگان آشکار می شود که حتی خودشان هم به آنچه می گویند ،نه عقیده ای دارند و نه عمل می کنند، ‌تنها برای عوام فریبی بر این افکار و عقاید اصرار میورزند و خلوص ‌ وایمان قلبی در بین نیست) مثل چشم بستن بر خواست و مطالبات عموم مردم،مثل پنهان کاری و ماله کشیدن بر جرایم هم مسلکها و وابستگان و منسوبین خود( ماجرای املاک نجومی به کجا رسید.بغیر از اینکه یاشار سلطانی در نهایت برای آشکار کردن این موضوع و به بهانه واهی محکوم شد) ، مثل اعدام سریع و بحث برانگیز برخی افراد به اسم مبارزه با فساد ( مانند مه آفرید خسروی و مهدی مظلومی،بدون آنکه در مورد کلیه افراد درگیر در این فساد شبکه ای توضیحی دهند) و هزار و یک مورد دیگر،اقایون لطفا بس کنید
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    0 2
    منتقدی که این قدر راحت جوش می اورد و به دیگران بد می گوید آیا از اصالت بویی برده است.