۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱
نمایش ۱۲ فیلم در جشنواره فجر در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جشنواره فیلم فجر در استان سمنان از ۱۲ تا ۱۸ بهمن ۹۷ در ساعت های ۱۸ و ۲۰ با نمایش ۱۲ فیلم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، بیان کرد: ۳۵۹ برنامه فرهنگی و هنری در قالب ۱۴ عنوان در شهرستان های مختلف برگزار می شود.

فضیلت اضافه کرد: نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه کتاب و نشریات، کارگاه آموزش داستان های انقلاب، رونمایی کتاب، شب شعر و نشست ادبی، نشست های چله انقلاب و فضاسازی شهری از جمله این قالب هاست.

وی بیان کرد: برنامه ها و مسابقات قرآنی در ۸ شهرستان مختلف استان و ۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱ مسابقه در استان سمنان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: برنام های شاخص ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۷ بخش مختلف برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تهیه و چاپ کتاب، برگزاری سوگواره مهر محرم، برگزاری سومین جشنواه فیلم فجر استان و نمایش فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کشور و برگزاری همایش سواد رسانه ای از جمله برنامه های شاخص پیش بینی شده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان سمنان است.

فضیلت گفت: سرود ۴۰ هزار نفری همزمان با سراسر کشور توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در مصلای این استان نیز برگزاری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین به برگزاری ۳۸ برنامه هنری اشاره کرد و برگزاری جشنواره نواها و آواهای محلی، کنسرت محلی در شهرستان آرادان، جشنواره های نقاشی، کارگاه آموزشی و خوشنویسی و دیدار هنرمندان با امامان جمعه در شهرستان های مختلف را از جمله این برنامه ها معرفی کرد.

وی به برگزاری ۵ تئاتر خیابانی در شهرستان های سرخه و آرادان اشاره و بیان کرد: برگزاری مسابقات عکاسی، تعزیه و نمایشگاه های هنری از دیگر برنامه های هنری است.

فضیلت گفت: جشنواره فیلم فجر در استان سمنان از ۱۲ تا ۱۸ بهمن ۹۷ در ساعت های ۱۸ و ۲۰ با نمایش ۱۲ فیلم برگزار می شود.

۴۶

وی سرخ پوست، ۲۳ نفر، مدیترانه، جان دارک، سمفونی نهم، بنفشه آفریقایی، ناگهان درخت، غلامرضا تختی، شبی که ماه کامل شد، طلا و لکنت را از جمله این فیلم ها عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش اولویت نمایش فیلم های بخش کودک و نوجوان، برای دانش آموزان محروم است و زمان نمایش از ساعات های ۱۰ تا ۱۲ پیش بینی شده است.

وی محتوای فیلم ها را ارزشی، دفاع مقدس و اجتماعی عنوان و اضافه کرد: نرخ بلیت فیلم های هفدهمین جشنواره فیلم فجر در بخش های دیگر سمنان ١٠٠ هزار ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری سوگواره مهر محرم است.

وی بیان کرد: حدود ۱۲ هزار اثر در بخش عکس، هنرهای دیجیتال و قسمت های تک عکس حرفه ای، مجموعه عکس، تجربه (تلفن همراه) و ویژه دریافت شده است.

فضیلت با بیان اینکه این عکس ها از یک هزار و ۶۹۲ عکاس از جمهوری اسلامی ایران و بیش از ٢٠ کشور جهان ارسال شده است، گفت: نمایشگاه آثار منتخب ۱۳ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان افتتاح می شود و تا ۱۸ بهمن آماده بازدید علاقه مندان است.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه این سوگواره با حضور مهمانان داخلی و خارجی ۱۷ بهمن در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می شود.

در دوره دهم این سوگواره حدود ١٠ هزار اثر در بخش های ملی از ٣١ استان کشور و در بخش بین المللی از ١٥ کشور در این سوگواره حضور داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =