جَدل عجیب فراستی و تهیه‌کننده «درخونگاه» با واژه‌هایی چون کثیف، بی‌شخصیت و شرم‌آور

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «درخونگاه» نسبت به نقد تند و تیز مسعود فراستی که شب گذشته در برنامه «هفت» پخش شده بود، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود فراستی، دیشب (شامگاه پنجشنبه ۱۱ بهمن)، در نقدی بسیاری تند بر «درخونگاه»، این فیلم را فکسنی، توهین‌آمیز و شرم‌آور خواند که پشت آن تفکری کثیف وجود دارد.

امشب، تهیه‌کننده و کارگردان «درخونگاه» در برنامه «سودای سیمرغ» رادیو گفت‌وگو، به نقد فراستی واکنش نشان دادند.

سیاوش اسعدی، کارگردان «درخونگاه» در این‌باره گفت: «اگر فراستی از فیلم من تعریف می‌کرد، فکر می‌کردم هادی و هدی ساخته‌ام. من یک فیلمساز اجتماعی هستم و کاری به سیاست ندارم.»

منصور سهراب‌پور، تهیه‌کننده «درخونگاه» هم در واکنشی تند به نقد فراستی گفت: «متاسفم آقای فراستی که بی‌شخصیت‌ترین شخصیت رسانه است، این طور فرصت پیدا می‌کند راجع‌به فیلم‌ها صحبت کند.»

مسعود فراستی شب گذشته در برنامه «هفت» با ادبیاتی تند درباره فیلم «درخونگاه» گفته بود:

«داستان این فیلم در یک محله اصیل تهران است که جزو آخرین جاهایی است که دشمن می‌تواند فتحش کند؛ دشمنی که دنبال زدن همه ریشه‌های ماست. کارگردان «درخونگاه» نه به مادر نه به خواهر و نه به برادر و نه حتی مادر بزرگ رحم نمی‌کند، پدر فیلم که اصلا معلوم نیست چه جانوری است.  

آدم‌های فیلم عجیب و غریب و توهین‌آمیز هستند و یک تصویر چرک از آدم‌ها نشان می‌دهد. یک تفکر کثیف پشت این فیلم است که دارد از جامعه انتقام می‌کشد و جایی برای دفاع نمی‌گذارد.

آخر فیلم هم تقلیل دوستی به یک نیازغزیری جنسی با بدترین نماهای ممکن رخ می‌دهد که مطلقا سینمایی در کار نیست، مطلقا آدمی در کار نیست و انگار فقط با حیوانی طرف هستیم که غریزه جنسی دارد.

من باورم نمی‌شود فیلمی این قدر بد، توهین‌آمیز و شرم‌آور با یک سینمای ناچیز، فیلمبرداری بد اصلانی و بازی‌های یکی از یکی بدتر ساخته شود.»

«درخونگاه» فیلمی به کارگردانی سیاوش اسعدی، نویسندگی نیما نادری و سیاوش اسعدی و تهیه‌کنندگی منصور است که امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، افشین سنگ‌چاپ، محمود جعفری، نادر فلاح و پانته آ پناهی‌ها در آن بازی کرده‌اند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد ث IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    19 19
    خداييش فراستي راست ميگه