از واکنش احتمالی مداحان تا انتظار «زهرمار» برای سیمرغ

جواد رضویان در نشست خبری «زهرمار» تاکید کرد این فیلم کمدی نیست و انتظاری هم برای گرفتن سیمرغ جشنواره فیلم فجر ندارد. در بخشی از این جلسه، بحث واکنش احتمالی مداحان نسبت به این فیلم هم پیش آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان، با حضور عوامل هنری و فنی فیلم، آخرین ساعت دیشب (شنبه ۱۳ بهمن) در سینمای اهالی رسانه (پردیس ملت) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پیمان عباسی، نویسنده «زهرمار» در پاسخ به پرسشی درباره کمدی بودن فیلم گفت: «فیلم «زهرمار» کمدی نیست، قصه‌ای کاملا اجتماعی دارد و معضل مواد مخدر را نشان می‌دهد.»

در ادامه، جواد رضویان، کارگردان «زهرمار» در واکنش به اظهارنظری درباره این‌که ساخت فیلم‌های ضد ارزشی به سبک دهه ۸۰ تمام شده است، گفت: «من اعتقاد ندارم «زهرمار» ضد ارزشی است. اتفاقا به ارزش‌های بسیاری توجه دارد. اما اگر این‌طور به نظر نمی‌رسد، به خاطر من است.»

این کارگردان در ادامه تاکید کرد: «هدف از ساخت این فیلم، یک نقد اجتماعی بود و اینکه نشان دهیم فقر می‌تواند منجر به چه چیزهایی شود؛ چه فقر مالی چه فقر فرهنگی.این فیلم تلاش کرد این مورد را به تصویر بکشد.»

رضویان در پاسخ به سوالی در مورد انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: «وقتی هر نقد اجتماعی ساخته می‌شود، تلاش بر این است که یک آگاهی بخشی به جامعه صورت بگیرد. این جاهایی که ما در فیلم‌مان نشان دادیم، وجود دارد و هست. من می‌توانم مستنداتش را هم به شما نشان بدهم. کمی حواس‌مان را جمع کنیم و اطراف‌مان را بهتر ببینیم.»

او درباره این‌که چرا «زهرمار» به فیلم «رسوایی» مسعود ده‌نمکی شباهت دارد، به شوخی گفت: «اگر این‌طور فکر کنیم که هر دختری با آقایی باشد، رسوایی است!»

در ادامه وقتی یکی از خبرنگاران از رضویان پرسید «آیا انتظار گرفتن سیمرغ را دارید»، او پاسخ داد: «جشنواره کلا هیجان انگیز است و ما مدام در حال ترشح آدرنالین هستیم. خوشحالم از دوستان که اجازه دادند در اولین تجربه کارگردانی‌ام پا به جشنواره بگذارم. انتظار گرفتن سیمرغ را هم اصلا ندارم.»

رضویان درباره شیوه انتخاب بازیگران این فیلم، گفت: «اولین و آخرین انتخاب ما آقای انصاری بودند. گزینه‌های دیگری هم بودند، گپ‌هایی هم زده شد. با این‌که در میانه راه، تغییر سرمایه‌گذاری برای من اتفاق افتاد،، همچنان روی آقای انصاری تاکید داشتم. خانم مقدمی هم از همان ابتدا اولین انتخابم بود، چون می‌دانستم قدشان از آقای انصاری بلندتر است.»

سیامک انصاری هم در پاسخ به سوالی در مورد ایفای نقشی متفاوت در این فیلم گفت: «من خیلی با جواد رضویان تمرین داشتم. خیلی تلاش کردیم روی لحن و حرکات کار کنیم و در کل خیلی سختی کشیدم.»

در ادامه، جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم در پاسخ به این سوال که «چقدر با توجه به اینکه برادرتان مداح است، انتظار بروز واکنش از سوی جامعه مداحان را دارید»، گفت: «حساسیت من و آقا جواد [رضویان] بیشتر بود. برادر خود من هم دیدند. نقدی شده بود به آن‌ها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد،‌ چه کاری انجام می‌دهد. آیا می‌تواند از پس آن بربیاید،‌ یا از همان ابتدا کنار می‌کشد.»

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)، سیدجواد رضویان (کارگردان)، سیامک انصاری، شبنم مقدمی (بازیگران)، ثنا نوروزبیگی (طراح لباس)، پیمان عباسی (نویسنده)، عبدالله اسکندری (گریمور)، رضا خسروی (آهنگساز) و محمود خرسند (صداگذار)، حاضرانِ نشست خبری فیلم «زهرمار» بودند. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =