۳ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا کجاست؟

زیپ لاین ها در چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. تفریحی مهیج که تنها افرادی تاب انجام آن را دارند که شجاع و اهل ماجراجویی باشند. زیپ لاین از یک کابل از جنس فولاد ضد زنگ تشکیل شده که اغلب آن را به صورت شیب‌دار قرار می‌دهند و شرکت کننده‌ها با کمربندهای مخصوصی به کابل بسته می‌شوند و در نهایت با سرعت، طول طناب را طی می‌کنند.

این روزها زیپ لاین هایی که در مناطق دور افتاده واقع شده‌اند یا ارتفاع زیادی دارند، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ برای مثال زیپ لاین هایی که بر روی جنگل‌های بارانی ساخته شده‌اند بسیار پرطرفدار هستند زیرا چشم اندازی رویایی را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند. جالب است بدانید که در حقیقت نیروی گرانش است که باعث وجود هیجان در زیپ لاین ‌ها می‌شود و به همین خاطر کابل‌هایی که با شیب بیشتری نصب شده‌اند، زیپ لاین های هیجان انگیزتری را به وجود می‌آورند. در حال حاضر محبوب‌ترین زیپ لاین های دنیا در کشورهایی چون نیکاراگوئه، کاستاریکا و فلوریدا در ایالات متحده آمریکا قرار دارند و در ایران نیز چند زیپ لاین جذاب ساخته شده است.

زیپ لاین

زیپ لاین

حالا که کمی با زیپ لاین ها آشنا شدیم به معرفی سریعترین زیپ لاین دنیا خواهیم پرداخت. این زیپ لاین ولوسیتی دو Zip World Velocity 2 نام دارد  و در انگلیس واقع شده است. این زیپ لاین سوارانش را با سرعت 100 مایل بر ساعت یعنی چیزی در حدود 161 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌دهد؛ اما جذابیت این زیپ لاین طویل تنها در سرعت آن نیست بلکه اگر این زیپ لاین را برای تفریح انتخاب کنید، 2 ساعت طول می‌کشد تا به انتهای مسیر برسید.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید که تجربه‌ی هیجان را در این زیپ لاین منحصر به فرد امتحان کنید، باید بگوییم که استفاده از Velocity 2 در تمامی روزهای هفته و حتی تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها امکان پذیر است و همزمان 4 نفر می‌توانند از این زیپ لاین استفاده کنند. همچنین توصیه می‌کنیم که به موارد زیر نیز دقت داشته باشید:

  • تنها افرادی که سنشان بیش از 10 سال باشد اجازه استفاده از این زیپ لاین را دارند.
  • افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند باید یک همراه بزرگسال داشته باشند.
  • هزینه‌ی بلیط این زیپ لاین در روزهای تعطیل گرانتر است.

خوب است بدانید که این زیپ لاین در پارکی به نام the Zip World adventure park واقع شده که این پارک دارای امکاناتی مناسب و متعدد است بنابراین اگر در لحظات آخر پشیمان شدید و تاب تحمل هیجان بیش از حد سریعترین زیپ لاین دنیا را نداشتید می‌توانید به استفاده از سایر امکانات پارک بسنده کنید. از مهمترین امکانات این پارک زیبا می‌توان به پارکینگ، سکوهای بازدید متختلف و رستوران‌های کوچک و بزرگ اشاره کرد.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و دوست دارید که حتما هیجان را در سریعترین زیپ لاین دنیا تجربه کنید باید به شهر Penrhyn Quarry در انگلستان بروید. با همه این تفاسیر آیا شما جرات سوار شدن بر این زیپ لاین را دارید؟ آیا زیپ‌لاین‌های کشور خودمان را امتحان کرده‌اید؟

زیپ لاین

زیپ لاین

لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    27 1
    طول مسیر 1555 متره و با این سرعتی که نوشته شما خیلی سریع به انتهای مسیر خواهی رسید. این که نوشته 2 ساعت طول میکشه منظورش اینه که با یک بلیط شما دو ساعت زمان داری برای استفاده از زیپ لاین و توی این دو ساعت ممکنه شما 10 بار مسیر رو طی کنی.
    • US ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      0 1
      راست میگی ؟! عجب باهوشی تو
  • رامين IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 0
    با تشكر از توضيحات حميد خان ، اتفاقا من هم داشتم همين رو فكر مي كردم كه با همچين سرعتي شما در دو ساعت 322 كيلومتر را طي مي كني كه خيلي جاي تعجب بود . !!!!!!!