افزایش ۲۰ درصدی معوقات بانک مسکن/ پرداخت ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله ارسباران

مدیر شعب استان آذربایجان شرقی گفت: در زلزله ارسباران، بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و بازسازی ۶۰ هزار واحد مسکونی پرداخت کرده ایم.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، امیر رنجبریان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تسهیلات ویژه برای مشتریان خوش حساب بانک مسکن گفت: در بخش درخواست وام از بانک، اگر مشخص شود فرد در بقیه بانک های عامل نیز خوش حساب بود و بدهی ندارد، دریافت تسیهلات از بانک مسکن به مراتب راحت تر خواهد بود.

 وی ادامه داد: این مسئله منوط به پرداخت های به موقع اقساط تسهیلات فرد در بانک هایی است که وام دریافت کرده است که استعلام گرفته می‌شود.

رنجبریان با اشاره به اینکه تسهیلات تبصره سه یکی از مهمترین و کارآمدترین تسهیلات این بانک است، گفت: اگر بتوانیم با ادبیات مناسب خبر این تسهیلات را به مردم برسانیم و در نشر این خبر یاری رسان مردم باشیم اجر معنوی نیز خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین افرادی که مشمول این طرح نیستند یا توانایی پرداخت یکجا اصل وام دریافتی را ندارند در صورت واریز اقساط معوقه خود می توانند از بخشودگی کل جرائم دیرکرد برخوردار شوند.

وی اظهارداشت: بانک‌مسکن رویکرد توسعه ای دارد به طوریکه در پرداخت تسهیلات مسکن و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم در بخش مسکن نقشی اساسی را ایفا می‌کند.

مدیر شعب استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بانک مسکن امروز توجه ویژه در بخش تقاضای مسکن دارد، اظهارداشت: برای سال آینده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای احیای بافت فرسوده کشور و برای ۴ سال اینده ۴۰۰ هزار واحد فقط در بخش اصلاح بافت فرسوده در برنامه بانک‌مسکن قرار دارد.

رنجبریان گفت: کل تسهیلات پرداختی بانک های استان مبلغ ۲۹۱.۸۰۷ میلیارد ریال است که مبلغ ۷۹.۵۹۹ میلیارد ریال توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

وی همچنین‌ با اعلام اینکه بانک مسکن بزرگترین بانک تسهیلات ده کشور و استان است، خبر داد: در بین تمامی بانک های استان  ۲۷.۲۸ درصد تسهیلات استان را بانک‌مسکن داده است.

رنجبریان گفت: در زلزله ارسباران، بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و بازسازی ۶۰ هزار واحد مسکونی پرداخت کرده ایم.

وی اظهارداشت: تسهیلات اعطایی مشاغل خانگی در سال ۹۶ و ۹۷  مبلغ بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال است.

رئیس بانک مسکن آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: معوقات بانکی ۲۰درصد افزایش یافته و حتی این افتخار را داریم  که بیش از ۹۴ درصد تراکنش هابه صورت غیر حضوری در این بانک انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =