اقرار حامد بهداد به بی‌اطلاعی از روابط پیچیده و پنهان در سینما

یکی از موضوعات داغ نشست خبری فیلم «جان دار» بحث شفاف شدن سرمایه‌گذار فیلم بود که با توضیحات تهیه‌کننده، حامد بهداد، هومن بهمنش و احسان وحید همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «جان دار» با حضور پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری کارگردانان فیلم،‌ حامد بهداد و جواد عزتی، تهیه‌کننده و جمعی دیگر از عوامل برگزار شد. 

جان‌ دار یعنی چه؟

پدرام پورامیری یکی از دو کارگردان فیلم درباره معنای اسم فیلم گفت: جان به معنای زندگی و دار برای مرگ است که ترکیب آن ها می شود جان دار.

اپیدمی ساخت فیلم‌هایی با تم خشونت و بحران

یکی از مسائلی که در نشست فیلم جان دار مطرح شد، اپیدمی شدن ساخت فیلم هایی نظیر ابد و یک روز با تم خشونت و بحران در خانواده بود. حسین امیری در این باره گفت: فیلمسازی در سبک رئالیسم اجتماعی از زمان خانم بنی اعتماد باب شده و ما هم تصمیم گرفتیم چنین فیلمی را در این سبک بسازیم. هدف مان هم به تصویر کشیدن بدبختی ها نبود بلکه یک قصه را به تصویر کشیده ایم.

پدرام پورامیری هم در پاسخ به این سوال گفت: فیلم در اوایل هیچ مشکلی ندارد اما در ادامه با به وجود آمدن بحران های متعدد افراد چهره واقعی خود را نشان می دهند.

پورامیری در مورد بد تمام شدن فیلم هم توضیحاتی داردک اگر به دیالوگ های سکانس آخر گوش بدهیم می فهمیم که جمال چه تصمیمی گرفته است، جمال به عقیده ما با دیالوگ هایی که در دادگاه و در ملاقات آخر گفت، تکلیف فیلم را روشن کرد و نشان داد که حاضر نیست کسی با بی عدالتی رو به رو شود.این پایان اما برآمده از کنش های شخصیت های این فیلم است. برای ما سخت نبود که صحنه اعدام را بسازیم اما تصمیم گرفتیم این گونه فیلم را به پایان برسیم.

معتمدآریا باز هم حضور فیزیکی ندارد

فاطمه معتمدآریا در نشست خبری این فیلم هم حضور فیزیکی ندارد. او در پیام صوتی کوتاهی که از پاریس برای این نشست فرستاده بود، گفت: اینکه که کنار هم نشسته‌اید و درباره فیلم جان دار که برای خودم یکی از بهترین فیلم‌ها بوده صحبت می کنید، خوشحالم.  نمی دانم جای شما پیش من خالی است یا جای من پیش شماست اما متاسفم که در کنار شما نیستم و نمی توانم به سوال هایتان پاسخ دهم. آرزوی بهترین ها را برای شما، فیلم جان دار و سینمای ایران دارم. 

بحث داغ پول‌های کثیف در سینما

یکی از موضوعات چالشی و داغ مطرح شده در نشست خبری جان دار بحث ورود پول‌های کثیف به سینما  و استفاده از آن در ساخت فیلم‌ها بود که با پاسخ‌ کامران محمدی تهیه‌کننده و حامد بهداد بازیگر فیلم روبه‌رو شد. محمدی گفت: خیلی شفاف می گویم ۵۰ درصد سرمایه فیلم توسط من و ۵۰ درصد بقیه توسط علی اسدزاده که از سال ۸۷ سرمایه‌گذار بوده‌اند تامین شده است. ضمن اینکه تمام صحبت‌هایی که در این زمینه است بی اخلاقی و فرافکنی است و اگر بخواهید تهمت بزنید می توانیم از مراجع ذی‌صلاح اقدام کنیم. 

حامد بهداد نیز در این باره اظهارنظر کرد و : من نمی دانم که چه کسی چه مجوزی از ارشاد دارد. اقرار می‌کنم که از مسائل اقتصادی یا بوروکراسی یا روابط پیچیده و پنهان و این موضوع ها بی‌خبرم.

هومن بهمنش ادامه این بحث را به عهده گرفت و گفت: وزارت ارشاد برای صدور پروانه ساخت سرمایه‌گذار را شناسایی می کند و کارگردان و تهیه کننده فیلم آن فرم را امضا می‌کنند و بعد کار شروع می شود. اینکه وزارت ارشاد پروانه ساخت فیلمی را صادر کند به چه معناست؟ ما در کشوری هستیم که صدور پروانه ساخت فیلم یا حتی پروانه داشتن یک مغازه با مسائل دیگری همراه است.

در بخش دیگر نشست، احسان وحید مدیر تولید در مورد پول های کثیف که ممکن است وارد این فیلم شده باشد گفت: خانم معتمدآریا و خانم کوثری از من برگه قرارداد سرمایه گذاری را گرفتند تا مطمئن شوند آقای امامی در این فیلم هیچگونه دخل و تصرفی نداشتند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =