۶ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
برنامه‌های سینمایی تلویزیون و سلسله ورشکسته!

ورای شکی معقول ...، این شب‌ها تلویزیون خیلی اصرار دارد یک کلاغ چهل کلاغ کند! چرا؟ اصراری هست که بعضی را به عرش ببرند و برخی را زمین بکوبند! چرا؟ فیلم دو ستاره را تا حد شاهکار عالم خلقت باد می‌کنند و قالب کردن را، کرده‌اند سرلوحه امور! در مدح بعضی آثار، دارند همه کائنات را به‌هم می‌دوزند! چرا؟ مقصود از این‌همه حقنه کردن موضوعات آن هم به‌شکلی معکوس چه دلیلی دارد!؟ چرا!؟ ماجرای تهیه و تکرار میزگردهای چرند درباره «قهرمان در سینما» چیست؟ آن‌ها منتظر کدام قهرمان هستند؟

طرف، چهل سال است دارد همه رقمه توی سینما و تلویزیون جولان می‌دهد، فیلم و سریال می‌سازد، دست در جیب ملت ...، اوورت، آن‌وقت چنان در رسای قهرمان، جلز و ولز می‌کند، که انگار در زندان‌های رژیم اشغالگر بوده و نگذاشته‌اند... ! خب برادر همه‌چیز دانِ انقلابی، در چهل سال گذشته، کجا بودی!؟ بساز، یکی‌اش را تو بساز! شما که همه‌چیز برایت اوورت است، از این به بعد بساز!

شگفتا که بعضی رفقای چندمنظوره حاضرند به هر قیمتی در تی‌وی بنشینند، و سر سوزنی هم از زار ممد و قیصر داخلی، بت‌من و سوپرمن آمریکایی کوتاه نمی‌آیند! چرا؟

یعنی تاریخ و مکاتب بشری در قبال صغرا کبرا کردن‌های این آقایان کرک و پر می‌ریزد ...

داستان چیست که این سلسله ورشکسته به‌ انحای مختلف به تلویزیون می‌آیند و با جعل عناوین مختلف مثل کارشناس و منتقد و فعال رسانه‌ای و چه و چه، کرسی شایستگان را اشغال می‌کنند!؟

چطور است که هر مکلایی هم که همنشین حضرات می‌شود، مریدوار همان چیزی را مکرر می‌کند که دیکته شده است!؟

هدف این یکسان‌سازی‌ها چیست!؟

آثار پلیسی/ معمایی را دوست دارم، شرلوک هلمز، هرکول پوآرو، خانم مارپل و ...؛ ریاضیات، منطق، اندیشه در جعلیات و ... طبعا دیر نیست که از این سناریو رمزگشایی شود.

تبلیغات کارکرد دارد، از زمان گوبلز هم داشته، اما بزرگترین فیلمساز آن زمان آن کشور را، هم از تاریخ و هم از خانه و کاشانه‌اش منفصل کرد، اگر تئوفن هاربو (همسر فریتس لانگ) عاقبتش به‌خیر شد، این‌ها هم لابد می‌شوند.

با این روش‌ها فقط به تاریخ بدهکار می‌شوید!

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =