جلیلی: ملت ایران امروز برای چهلمین بار، ۴۰ شکست را به آمریکا تحمیل کرد

ایسنا نوشت: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز تفکر انقلاب اسلامی آمریکا را از منطقه خارج می‌کند.

سعید جلیلی امروز در سخنرانی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب رشت، ضمن قدردانی از حضور پرشور و صلابت مردم گیلان، اظهار کرد: مردم ایران این هنر را نشان دادند، که همواره پس از ۱۴۰۰ سال با لبیک گفتن به ندای قرآن و اجابت خدا و پیامبر (ص) حیات جدید را پذیرفتند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: طی این مسیر و اجابت دعوت خدا، حرکت‌هایی شد اما نافرجام ماند، در شمال کشور میرزا کوچک جنگلی و در جنوب رئیس علی دلواری در مقابل کسانی که برای این ملت تصمیم می‌گرفتند و قراردادهای ۱۹۰۷ و ۱۰۱۹ را امضا کردند تا کشور را تکه تکه کنند، به پا خواستند.

وی گفت: دشمنی‌ها به گونه‌ای بود که در دنیا نظم و مناسباتی را شکل داده بودند، این فقط مربوط به ۷۰ سال گذشته نیست بلکه عده‌ای قلدر امروز هم در دنیا برای بقیه تصمیم گیری می‌کنند و به دنبال منافع خود، منافع دیگر ملت‌ها را زیرپا می‌گذارند.

جلیلی ادامه داد: آنان سلاح هسته‌ای را برای خود مجاز می‌دانند و با زورگویی این امتیازات را حق مسلم خود می‌دانند و هر حرکت یا مبارزه‌ای در دنیا شکل می‌گیرد آنها تصمیم می‌گیرند که چه حرکت و پاسخی درست است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی تحت تأثیر این حرکت‌های زورگویانه و قدرت‌های بزرگ قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: در میان هجمه‌های دشمنان، ملتی در برابر هجمه قدرت‌های استکباری بلند می‌شود و قیام می‌کند. این ملت با فتوای دینی و ایمان قلبی نمی‌گذارد توطئه‌های استکبار عملی شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران بر مبنای ایمان الهی ایستاد و حماسه خلق کرد، تصریح کرد: بزرگترین حماسه همین انقلاب اسلامی بود، اما ملت به این حماسه اکتفا نکرد و فهمید شاه یک عروسک است لذا تمام توجه خود را متوجه شیطان بزرگ کرد، با توجه به اینکه اولین گزینه آنها نظامی بود و در همین راستا ۸ سال جنگ را تحمیل کردند که ملت ایران آن را هم تبدیل به حماسه دفاع مقدس کرد.

جلیلی، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مجهزترین سلاح را به صدام می‌دادند اما از ملت ما سیم خاردار را دریغ می‌کردند، گفت: اما امروز شیطان بزرگ از موشک بالستیک ایران هراس دارد لذا می‌توان ایستاد و مقاومت و پیشرفت کرد و تکثیر شد زیرا وقتی این الگو شکل گرفت لبنان هم آزاد شد.

وی اضافه کرد: رئیس رژیم آمریکا در عراق ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرد و نتیجه این شد که شبانه مخفیانه به عراق سفر کند و ۴ ساعت بماند و نیمه هم شب فرار کند این در حالی است که ملت عراق با افتخار اسم خیابان‌های خود را به نام امام (ره) می‌گذارند زیرا ملت ایران را نمونه‌ای از مقاومت و پیشرفت می‌دانند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز تفکر انقلاب اسلامی ملت ایران، آمریکا را از منطقه خارج می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی امروز برای چهلمین بار، چهل شکست را به آمریکا تحمیل کرده است، ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن زیر باران الهی آمده‌اند تا حمایت خود را از انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسانند.

جلیلی خاطرنشان کرد: ملت ایران خالق حماسه‌های بزرگ است و هر توطئه دشمن را تبدیل به حماسه بی نظیر می‌کند، امروز دنیا می‌بیند که ملت ما یک پدیده بزرگ در جهان است زیرا با باور قرآنی و لبیک گفتن به دعوت پیامبر خدا حیات جدیدی را برای انقلاب اسلامی رقم می‌زنند.

۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =