افزایش ۳۲۴ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا

محسن نعمتی در جمع با خبرنگاران از افزایش ظرفیت این نیروگاه خبرداد و گفت: ساخت دو واحد سیکل ترکیبی جدید در نیروگاه در دستور کار قرار دارد که با احداث این دو واحد ترکیبی، ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از نکا،مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا تأکید کرد: تمام تکنولوژی ساخت واحدهای جدید سیکل ترکیبی جدید در داخل کشور وجود داشته و توسط شرکت داخلی و مهندسین ایرانی ساخته می شود.

محسن نعمتی در جمع با خبرنگاران  از افزایش ظرفیت این نیروگاه خبرداد و گفت:  ساخت دو واحد سیکل ترکیبی جدید در نیروگاه در دستور کار قرار دارد که با احداث این دو واحد ترکیبی، ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه اضافه خواهد شد. 

وی افزود:  ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این دو واحد سیکل ترکیبی اعتبار نیاز بوده,  زمین موردنظر تحویل پیمانکار شد و  تا یکسال آینده راه اندازی اولیه صورت گیرد. 

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اینکه با ساخت واحدهای جدید در داخل نیروگاه نکا، ۳۵ درصد صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد، تأکید کرد: تمام تکنولوژی ساخت واحدهای جدید سیکل ترکیبی جدید در داخل کشور وجود داشته و توسط شرکت داخلی و مهندسین ایرانی ساخته می شود. 

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تولید قطعات داخلی گفت : از سال ۱۳۹۰ تا کنون ساخت یک هزارو۱۵۴ نوع قطعه را در اختیار صنعتگران داخلی قرار دادیم که با مهندسی معکوس، ۴۴ هزار و ۲۳ قطعه ساخته شد و  با تولید این قطعات، حجم زیادی از منابع ارزی و ریالی صرفه جویی شد، که طی چهارسال اخیر ساخت ۳۲ هزار و ۳۱۳ قطعه نیز انجام شده است. 

وی از افزایش میزان تولید برق خبر داد و افزود: با تزریق ۲۵ میلیارد تومان اعتبار،  ۲۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه اضافه خواهد شد که تا پیش از تابستان سال آینده در دستور کار قراردارد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در مورد مضرات سوخت مازوت و جایگزینی این سوخت نیز تصریح کرد: با توجه به آلایندگی سوخت مازوت درصدد تأمین جایگزینی این سوخت هستیم و در این راستا امسال نیز شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف مازوت در نیروگاه بودیم و با مکاتبات و مذاکرات انجام شده,  رئیس جمهوری نامه ای مبنی بر تامین ۱۰۰ درصدی سوخت گاز نیروگاه را  به وزارت نفت ارسال کردند.

نعمتی با اشاره به اینکه سهم گاز مصرفی نیروگاه ۷۷ درصد بوده که ۲۳ درصد سوخت موردنیاز باقیمانده از طریق مازوت تامین می شود، خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش ۴ درصدی تولید انرژی نسبت به سال قبل هستیم.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی احداث آب شیرین کن جدید اطلاع داد و گفت: آب شیرین کن نیروگاه با ظرفیت ۲ میلیون لیتر در اردیبهشت ماه وارد مدار شد و اعتبار  آب شیرین کن اصلی ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اینکه کلیه تجهیزات آب شیرین کن از کشورهای اروپایی خرداری شد و باید از گمرک ترخیص شود,تصریح کرد: فاز اول این پروژه در تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد وطی آن ۲ میلیون لیترآب وارد مدار خواهد شد.

نعمتی  گفت: قدمت ۴۰ ساله واحدهای بخار موجب شد تا این واحدها نیاز به نوسازی و بهینه سازی داشته باشند و در همین راستا برای تعمیرات واحد ۴ بخار، ۳۰ کیلومتر لوله های داخل بویلرها تعویض می شود که این اقدام  را باوجود تحریم های موجود و مشکلات ارزی و گمرکی، اقدام بزرگی دانست.

وی با بیان اینکه لایروبی مخرن ۷۰ میلیون لیتری سوخت طی ۴۰ سال گذشته صورت نگرفته بود، گفت: شستشو و تعمیرات این مخزن بزرگ توسط متخصصان شرکت با ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد اما پیش بینی اولیه یک میلیارد تومان برآورد شده بود اما به جهت اینکه این اقدام پایداری تامین سوخت را بدنبال دارد، شستشو و تعمیر مخزن جدید در دستور کار قرار گرفته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =