۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
جعبه شیرینی ۳۰۰ درصد گران شد

ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: در زمینه تهیه آرد با کمبود مواجه هستیم و علت آن نیز سامانه‌ای و سهمیه‌ای شدن آن است که به تبع سبب ایجاد بازار سیاه شده است.

محمد فرزانی، در رابطه با وضعیت بازار شیرینی در آستانه روز مادر و روزهای پایان سال اظهار کرد: در حال حاضر در بازار کمبود جنس وجود دارد و وضعیت مواد اولیه نسبت به چند ماه گذشته در وضعیت خوبی قرار ندارد و کمبودها بیشتر شده است.

وی افزود: همچنین در زمینه تهیه آرد نیز با کمبود مواجه هستیم و علت آن نیز سامانه‌ای و سهمیه‌ای شدن آن است که به تبع سبب ایجاد بازار سیاه در کنار آن شده است.

رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان و شیرینی‌فروشان مشهد در رابطه با اقدامات انجام شده برای رفع کمبود آرد بیان کرد: همچنین در چند روز اخیر شکر کیلویی هزار تومان افزایش قیمت یافته و در این رابطه جلساتی با دوستان در صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برگزار شده که در نتیجه سهمیه‌ای ۳۰۰ تنی را به ما تخفیف دادند که کفاف کار را نمی‌کند اما امیدواریم بتوانیم بازار را کنترل کنیم.

علت گران فروشی، قیمت بالا مواد اولیه است

فرزانی خاطرنشان کرد: علت گران فروشی، قیمت بالای مواد اولیه است، ضمن اینکه قیمت‌های مصوب ما مربوط به سال ۹۵ است و هنوز موفق به دریافت قیمت‌های جدید نشده‌ایم، علت آن نیز مراحل سخت اداری است و تاکنون به درخواست ما مبنی بر تشکیل جلسه جوابی نداده‌اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به مواد اولیه حل شود زیرا ما با گران فروشی مخالف هستم و نتیجه گران‌‎فروشی ریزش مشتریان است.

رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان و شیرینی‌فروشان مشهد تصریح کرد: ما باید با مردم در رابطه با حوزه سلامت گفت‌وگو کنیم و این آگاهی را به مردم بدهیم که ارزان فروشی به معنای سلامت اجناس و انصاف صاحب‌کار نیست بلکه مطمئن باشید اگر جنسی ارزان است حتما در آن مشکلی وجود دارد. برای ما ارزان فروشی ملاک نیست بلکه کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت کارتن و جعبه‌های شیرینی

فرزانی در رابطه با وضعیت کارتن و جعبه‌های شیرینی، گفت: بعد از مشکلات مربوط به کاغذ، کارتن نیز با کمبوداتی مواجه شد اما این کمبود به اندازه‌ای نیست که مشکلی در کار ایجاد کند اما به طور کلی کارتن ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جعبه مقوایی از کیلویی ۱۸ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =