چطور رزمندگان پاکستانی لشکر «زینبیون» در لیست تحریم آمریکا رفتند؟

تسنیم نوشت: اولین گروه از رزمندگان زینبیون در سال ۹۳ عازم سوریه شده و در جبهه مبارزه علیه تروریست‌ها حضور پیدا کردند.

چهارم بهمن ماه امسال بود که خزانه‌داری آمریکا چندین مجموعه را به‌اتهام ارتباط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم قرار داد. نام لشکر زینبیون که متعلق به رزمندگان پاکستانی جبهه مقاومت اسلامی است، در کنار رزمندگان فاطمیون افغانستانی در این فهرست قرار دارد.

 تحریم‌های اعمال‌شده علیه این مجموعه‌ها ثانویه و در ارتباط با «مبارزه با تروریسم» بوده و اتباع و شرکت‌های آمریکایی را از ارتباط با مجموعه‌های تحریم‌شده منع می‌کند. قطعاً اثرگذاری این گروه مقاومت که برعلیه تروریست‌های حقیقی به پاخاسته و شکست مفتضحانه نیروهای تکفیری در سوریه و عراق علی رغم حمایت‌های همه جانبه آمریکا را رقم زده است, باعث شده تا آمریکا و قدرت‌های بزرگ اروپا دست به چنین تحریم‌هایی بزنند اما این اقدام آنها هیچ تأثیری در ادامه دادن این مسیر توسط رزمندگان دلاور زینبیون ندارد و آنها را برای مبارزه با ظلم و دفاع از مقدسات دینی و مظلومین مصمم‌تر می‌کند. یادآوری روند اقدامات انقلابی شیعیان در پاکستان و شکل‌گیری زینبیون طی چند سال گذشته در جغرافیای مقاومت انجام داده است، می‌تواند دلیل کینه ورزی آمریکا را روشن تر برملا کند.

نحوه تشکیل زینبیون

بیش از 6 سال بود سوریه درگیر یک جنگ نیابتی شده بود. به غیر از ارتش سوریه، گروه‌های مقاومت از سایر کشورها برای مقابله با گروهک‌های تروریستی تکفیری راهی سوریه و عراق شدند. هدف آن‌ها نابود کردن تروریست‌هایی‌ بود که با حمایت قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در سوریه و عراق از جانب همین قدرت‌ها تجهیز شده و با هدف آنان در این کشورها دست به تجاوز زده و به جنایات بیشماری دست بزنند. در جریان سوریه 88 کشور جمع داعشی‌ها و تکفیری‌ها را تشکیل دادند و جبهه متحد کفار  منافقین برای شکستن پل مقاومت تشکیل شده بود.

با حمله تکفیری‌ها به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، طلاب و جوانان پاکستانی بسیاری بودند که می‌خواستند برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم که در فرهنگ آنها حضرت زینب(س) «ثانیه زهرا» نامیده می‌شود به سوریه بروند اما به علت حساسیت‌ها و تمرکز سرویس اطلاعاتی پاکستان بر روی شیعیان, این امکان به راحتی فراهم نبود. عده‌ای از جوان پاکستانی که در ایران حضور داشتند تصمیم به این اقدام گرفتند و در زمستان سال 92 اجتماعی را در تهران برپا کردند و در آنجا هسته اولیه 24 نفره ای شکل گرفته . آنها در آن اجتماع آمادگی خود را برای مقابله با تکفیری‌ها اعلام کردند و نام «زینبیون» را برای خود برگزیدند.

اولین گروه از رزمندگان و مجاهدان زینبیون ابتدای سال 93 عازم سوریه شده و در جبهه مبارزه علیه تروریست‌ها حضور پیدا کردند. آزادسازی حلب، نبل و الزهرا, تدمر, حما و حاشیه دمشق از جمله مناطقی بود که رزمندگان زینبیون نقش مهمی در آزادسازی و تثبیت آن مناطق داشتند. رزمندگان زینبیون به سبب مجاهدت و سلحشوری‌شان در میان رزمندگان جبهه مقاومت زبانزد شدند. امام خامنه‌ای نیز در پیامی به مدافعان حرم پاکستانی به موضوع رشادت آنها اشاره کردند و فرمودند:«سلام من را به مدافعین حرم پاکستانی برسانید. زینبیون خیلی خوب می‌جنگند. خیلی خوب مجاهدت می‌کنند. سلام من را به پدرها و مادرها و خانواده هایشان برسانید.»

رزمندگان تیپ زینبیون که بعداً به لشکر زینبیون تبدیل شد, همانگونه که در مبارزه با وهابیون در پاکستان حضوری مؤثر داشتند, در طول چند سال حضور مؤثر و پررنگ خود در جبهه مقاومت, شهدا و جانبازانی‌ را در قالب رزمنده, روحانی, پزشک و بهیار تقدیم آستان حضرت زینب(س) کردند و موجبات بازگشت آرامش و ثبات را به سوریه‌ فراهم کردند و به نگین درخشانی در محور مقاومت تبدیل شدند.

52231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1233151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =