حرف‌های دروغی که دانشجویان بسیجی باور کرده‌اند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق(ع)، تهران، شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی، علم و صنعت و شهید بهشتی در بیانیه ای خطاب به آیت الله صادق لاریجانی نوشته اند فقط 40کشور عضو اف ای تی اف هستند!

در بیانیه آنها آمده است:" ادعای عضویت تمام کشورها در این کارگروه کاملاً غلط و فریب‌دهنده است. در واقع نه‌تنها تمام کشورهای دنیا عضو کارگروه مالی FATF نیستند بلکه اکثریت کشورهای جهان نیز در این کارگروه حضور ندارند.بنابر اعلام رسمی خود سازمان FATF تعداد اعضای آن به 40 کشور نمی‌رسد که در بین آن‌ها دشمنان ملت ایران از قبیل رژیم جعلی صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی هم حضور دارند."

متاسفانه برخی محافل که در یکی دوسال گذشته اطلاعات دروغ جعل می کنند، باعث می شوند برخی تشکلهای دانشجویی که از اطلاعات کافی برخوردار نیستند و ساده دلانه به حرفهای دروغ اعتماد می کنند به اشتباه بیفتند.

گفتنی است اعضای هسته اصلیFATF سی وهشت کشور بوده اند و سایر کشورهای جهان نیز به صورت انفرادی یا در قالب گروههای منطقه ای به آن پیوسته اند. ضمنا اسرائیل و عربستان برخلاف بیانیه دانشجویان از اعضای اصلی اف ای تی اف نیستند بلکه اخیرا به عنوان عضو ناظر برگزیده شده اند.

در حال حاضر غیر از ایران و کره شمالی تمام کشورهای جهان از جمله سوریه،لبنان و یمن مقررات FATF را پذیرفته اند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =