به شفر گفته بودند یک نفر از کمیته فنی می‌خواهد جانشین تو شود

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: فتحی، شفر و رحمتی باید با هم دور یک میز بنشینند.

جواد زرینچه اگرچه از ایران دور است، ولی وقایع استقلال را دنبال می‌کند. مردی که در این مجموعه افتخارات بسیاری داشته و انواع پست‌ها را هم تجربه کرده است. از بازیگری و کاپیتانی گرفته تا مربیگری و البته حضور در هیئت‌مدیره. امشب فرصتی دست داد تا با آقاجواد در رابطه با اتفاقات و شرایط آبی‌پوشان همکلام شویم. زرینچه در مورد شرایط فنی و حاشیه‌ای تیم با صراحت حرف زد.
فراموش کردن تراکتورسازی
قرار نیست هر تیمی هرقدر قوی باشد، تمام دیدارهایش را ببرد. به هر حال فوتبال برد و باخت دارد. هیچ تیمی همیشه فاتح نیست. تراکتورسازی خودش مدعی عنوان قهرمانی است و اصلاً نباید تصور کنیم استقلال به تیمی کوچک باخته است. همه تیم‌ها در نیم‌فصل تقویت می‌کنند و برای بردن به میدان می‌آیند بنابراین باید باخت به تراکتورسازی را فراموش کرده و به آینده نگریست.
کنار گذاشتن اضافی‌ها
سرمربی تیم بابت نتایج باید پاسخگو باشد بنابراین بدیهی است اختیار بخواهد تا کارش را به سرانجام برساند. دود چنین حاشیه‌هایی فقط به چشم استقلال می‌رود و بس. به نظرم همه ما پیشکسوتان فارغ از اینکه در مجموعه استقلال هستیم یا نه باید حامی تیم خودمان باشیم. آقای فتحی و آقای شفر هر دو برای استقلال زحمت می‌کشند، ولی به نظرم بهتر است این دو نفر به همدیگر نزدیک‌تر شده و نفرات اضافی را کنار بگذارند تا خیلی شفاف‌تر و صریح‌تر حرف‌هایشان را بزنند.


کمیته فنی به جای شفر
کمیته فنی جایی می‌تواند خودش را نشان بدهد که فرهنگش جا افتاده باشد. وقتی سرمربی به چنین کمیته‌ای اعتماد نمی‌کند، باید با احترام با او برخورد شود. وقتی شفر به ایران آمد باید همان زمان تفهیم می‌کردند استقلال کمیته فنی دارد و مردانی هستند که چشمداشتی به صندلی او ندارند، اما می‌خواهند تیم را آنالیز کنند. البته شفر حتماً مشاورانی دارد که به او گفته‌اند این‌ها (کمیته فنی) منتظرند تو نتیجه نگیری تا یک نفر از میان خودشان را جانشین تو کنند! همان‌طور که گفتم تا وقتی آن فرهنگ جا نیفتد، اصلاً تشکیل کمیته فنی صلاح نیست، چون راه را برای فرار سرمربی از نتایج خودش باز می‌کند. به نظرم در مورد اینکه شفر نمی‌خواهد با کمیته فنی کار کند، باید حق را به او داد، چون از قبل با او در مورد این کمیته هماهنگ نکرده بودند.
استارت فرهاد
فرهاد مجیدی یک زمانی بازیکن استقلال بود و حالا می‌خواهد به عنوان مربی کنار تیم باشد. او باید مدارج کار را از مربیگری تا سرمربیگری طی کند و چه خوب که کنار استقلال باشد و تفاوت‌های عرصه بازیگری و مربیگری را احساس کند. بودن فرهاد و نتایج خوب تیم می‌تواند باعث حضور پرشور هواداران شود، ولی اگر تیم نتیجه نگیرد حتی اگر بهترین مربیان دنیا هم روی نیمکت باشند باز هم مردم نمی‌آیند.
صعود از لیگ قهرمانان
استقلال می‌تواند به رغم دشواری گروهش از لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، ولی قبل از آن باید مشکلات خودش را مرتفع نماید. اگر مشکلات تیم حل نشود نه تنها در لیگ قهرمانان بلکه در لیگ برتر خودمان هم مشکل خواهیم داشت. امیدوارم مشکلات حاشیه‌ای تیم هر چه سریع‌تر حل شود.
جلسه سه‌جانبه
بهترین روش برای کم کردن مشکلات این است که امیرحسین فتحی، وینفرد شفر و سیدمهدی رحمتی با هم دور یک میز بنشینند و مشکلات بازیکنان، مربیان و مدیریت را صریح بازگو کنند. پس از جلسه هم ماحصل آن را به اطلاع بازیکنان و هواداران برسانند. اگر این ۳ نفر با هم متحد باشند نه کسی می‌تواند برای تیم دردسر درست کند و نه اینکه بعداً به کسی خائن گفته خواهد شد.
پاسخگویی شفر
سرمربی محترم تیم باید در مورد عملکرد بازیکنان و نتایج تیم حرف بزند. این همه آدم فنی روی نیمکت داریم که می‌توانند در آنالیز بازیکنان به شفر کمک کنند. البته مسئول اول و آخر بازیکنان خارجی جذب شده، وینفرد شفر است، ولی باید طوری قرارداد بسته شود که استقلال به عنوان یک باشگاه بزرگ و مردمی متضرر نشود.
استقلال مستقل
تعدادی از اعضای جدید هیئت‌مدیره استقلال کاملاً با جو این باشگاه آشنا هستند. به نظرم مهم‌ترین بحثی که دوستان صاحب سمت در هیئت‌مدیره باید آن را جلو ببرند هماهنگی با وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها برای طی کردن روند خصوصی‌سازی باشگاه است. اگر هیئت‌مدیره این کار را انجام بدهد و آن را به سرانجام برساند استقلال به نوعی مستقل خواهد شد و این مسئله کمک شایان توجهی به موفقیت باشگاه خواهد کرد. در مورد پیشکسوتان عزیز هم بگویم که الان وقت کوبیدن استقلال نیست بلکه باید همه دست در دست همدیگر تیم را حمایت کنیم تا نتایج بهتری بگیرد.

4343

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =