ملک سلمان، سیسی را راضی و خشنود کرد/ قاهره متعهد شد

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری مصر در جریان دیدار با پادشاه سعودی بر اهمیت تداوم هماهنگی در سطح بالا با عربستان در پرونده‌های منطقه‌ای و همچنین تشکیل شورای عربی - آفریقایی تاکید کرد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در شهر شرم‌الشیخ (شمال شرق مصر) چند ساعت قبل از شروع اولین نشست رهبران اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا با حضور ۴۹ کشور استقبال کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی مصر،  سیسی در جریان این دیدار بر اهمیت رایزنی و هماهنگی گسترده با پادشاه عربستان در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه افزود: این امر بیانگر پایبندی ریاض و قاهره به ائتلاف استراتژیک میان دو طرف است و وحدت میان کشورهای عربی و اسلامی را در رویارویی با چالش‌های کنونی منطقه تقویت می‌کند.

در همین راستا، پادشاه عربستان تاکید کرد که سفر کنونی‌اش به مصر به منظور تداوم روابط متمایزی است که دو کشور را به هر مرتبط می‌سازد و همچنین از همکاری دو جانبه حمایت می‌کند.

در جریان این دیدار دو طرف بر اهمیت تشکیل شورای کشورهای عربی و آفریقایی حوزه دریای سرخ و خلیج عدن تاکید کردند.

پادشاه عربستان و رئیس جمهوری مصر همچنین درخصوص چشم‌اندازهای همکاری میان قاهره و ریاض در زمینه‌های مختلف، راه‌های تقویت و توسعه‌ آن و همچنین تحولات منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این نخستین سفر خارجی پادشاه عربستان بعد از سفرش به روسیه در اکتبر ۲۰۱۷ میلادی به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، سلمان بن عبدالعزیز شب گذشته فرمان عفو شماری از مصری‌های محبوس در زندان‌های عربستان را صادر کرد.

این فرمان عفو مربوط به شماری از پرونده‌های مختلف است که طبق اصول و اقدامات مربوطه کسانی که قواعد اقامت را نقض کرده بودند و نمی‌توانستند جریمه تعیین شده را پرداخت کنند، می‌توانند حسب این فرمان به کشورشان بازگردند و سفارت مصر در عربستان این مسأله را با گروه‌های مربوطه  به منظور تسریع روند بازگشت این اشخاص به کشورشان پیگیری می‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    آقایان سیاستمدار، عربستان همه جا رو گرفت، نمیخواین یه حرکتی بزنین؟ همه اش میخواین از تو اینستاگرام بپرین به این و اون؟