رشد میزان درآمد وصولی شهرداری منطقه ۲ اراک در سال جاری

شهردار منطقه ٢ اراک میزان درآمد وصولی این منطقه در سال جاری را ٦٢ میلیارد ریال و با حدود ۱۰۶ درصد رشد ، نسبت به سال گذشته که حدود ٣٠ میلیارد ریال بوده است ، عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ حسین زندیه وکیلی در نشست صحن علنی این هفته شورای شهر اراک با اشاره به مطلب فوق گفت : میزان درآمد نقدی در سال ٩٧ که نسبت به سال گذشته ٢٠٠ درصد رشد را نشان می دهد ، ٢٨ میلیون و ٢٠٠ میلیون تومان برآورد شده در حالی که درآمد نقدی سال گذشته ٩ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان بوده است.
 
او با بیان اینکه در سال جاری ٧٢ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان درآمدهای نقدی و تهاتر حاصل شده که این رقم در سال گذشته برابر با ٥٩ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان بوده است ، ادامه داد : از ابتدای بهمن ماه سال جاری تاکنون ١٤ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان ، درآمد وصولی از کمیسیون ماده ١٠٠ می باشد .

زندیه وکیلی با اشاره به وسعت هزار کیلومتر مربعی شهرداری منطقه ٢ اراک که در واقع یک ششم این کلانشهر را شامل می شود ، بیان کرد : بودجه شهرداری منطقه ٢ اراک در سال ٩٧ برابر با ٢٦ میلیارد تومان بوده است که در حال حاضر ٦٠ درصد از بودجه پیش بینی شده ، جلوتر هستیم.

شهردار منطقه ۲ اراک در خصوص تعداد پروانه های صادره در این منطقه از شهر اراک به ٢١٧ پروانه به متراژ ٢٥٨ هزار مترمربع که رشد حدود ۸ درصدی داشته ، اشاره کرد و افزود : این در حالی است که در سال گذشته ٢٠١ پروانه به متراژ ٢٣٨ هزار مترمربع صادر شده بود ، همچنین در سال جاری ١٦٣ مورد پایان کار صادر شده است که نسبت به ١٣٢ مورد پایان کار در سال گذشته ٢٣ درصد رشد حاصل شده است.

وی در ادامه صحبت های خود هشدار نسبت به اینکه پاساژ طلا در اراک به دلیل شرایط نامناسب ایمنی پتانسیل تکرار یک حادثه پلاسکو دیگر را دارد ، تاکید کرد : این پاساژ فاقد هیات امنا و واحدهای تجاری آن اکثرا سرقفلی است و با توجه به خطرات احتمالی به دلیل نبود ایمنی در بسیاری از بخش ها ، اخطارها و هشدارها صادر شده و باید سریعتر هیات امنای پاساژ تشکیل شود ، برای پاساژ اسلامی هم در گام دوم باید اخطاریه صادر شود.

زندیه وکیلی با بیان اینکه در ارتباط با آسفالت معابر و کوچه های منطقه ۲ ، شرمنده مردم هستیم که به دلیل محدودیت های بودجه ای نتوانستیم خدمات مناسبی ارائه دهیم ، ادامه داد : در خصوص رسیدگی به وضعیت پیاده روها در منطقه ۲ نیز با مشکلات مالی و مشخص نبودن پیمانکار از سوی شهرداری مرکز، مواجه هستیم.سه سال است که پیمانکار مربوط به پیاده روسازی به شهرداری های مناطق داده نشده است.

شهردار منطقه ۲ اراک در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص وضعیت صدور پروانه برای املاک مسیر طرح ۵۸ متری در این منطقه از شهر بیان کرد : به هر کدام از ساکنین که رای دیوان عدالت را داشته باشند ، همانند واحدهای مسکونی همجوار مجوز ساخت ( طبق ماده واحده) داده می شود ومخالفتی وجود ندارد. تاکنون نامه، مصوبه و یا ابلاغ جدیدی در این راستا به شهرداری منطقه ٢ ارسال و ارائه نشده است.

او در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید به اینکه مدیران مناطق شهری دارای کمترین اختیارات و بیشترین بار مسئولیت هستند ، افزود : مدیران مناطق شهری از کمترین اختیارات در خصوص حوزه های مختلف شهری برخوردارند و بخش عمده کار به صدور پروانه ساخت و پایان کار محدود شده و حتی برای خرید یک خودکار هم باید با شهرداری مرکز هماهنگ کنیم .
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =