انصاری عضو حزب اتحاد ملت: احزاب در ایران نان انتخابات را خورده اما چوبش را نخورده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: امروز قانون جدید احزاب، ویژگی احزاب ملی را مشخص کرده است و در این چهارچوب احزاب تنها در جایی می‌توانند کاندیدا معرفی کنند که دفتر فعال داشته باشند. متاسفانه در حال حاضر احزاب در کشور ما نان انتخابات را خورده اما چوبش را نخورده‌اند. 

غلامرضا انصاری در پاسخ به این نگرانی که مساله معرفی احزاب می‌تواند به شکل‌گیری احزاب خانوادگی و چند نفره منجر شود، گفت: وقتی کنش‌گری سیاسی خود را در قالب تابلوی حزبی معرفی می‌کند، اگر حزب متبوعش برنامه و بدنه قوی تشکیلاتی نداشته باشد، امکان حضور در انتخابات را پیدا نخواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با تاکید بر اینکه این لایحه یک گام رو به جلو است، گفت: ادامه داد: این قانون و شرایط ایده‌آل نیست اما نظام و کشور باید بستر تحقق احزاب فراگیر را فراهم کنند تا مردم بدانند اگر به حزبی اصلاح‌طلب رای می‌دهند نگاه آن حزب نسبت به مسائل مختلف چگونه است. بنده در کل امیدوار هستم روز به روز قوانین بهتری را در این حوزه داشته باشیم. در مجلس اول سواد خواندن و نوشتن شرط کاندیدتوری بود و امروز کارشناسی ارشد؛ در حال حاضر هم بحث احزاب مفید است که می‌تواند در آینده کامل‌تر شود.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =