روایت خرازی از جلسه با قاسم‌سلیمانی و ظریف درباره استعفای ناگهانی

صادق خرازی می‌گوید: دکتر ظریف بیشتر هدفش هشدار بود. هشدار در خصوص آنچه که می‌تواند درآینده مشکل آفرین باشد. اتفاقاً هشدار او را از این جهت که اعتبار دستگاه دیپلماسی هر کشور باید به هر قیمتی محفوظ بماند، ‌دقیق می‌دانم.

به گزارش خبرآنلاین، صادق خرازی، دیپلمات کهنه کار کشورمان و سفیر اسبق ایران در پاریس، از زمان انتشار خبر استعفای محمدجواد ظریف، رایزنی های خود را با سردارسلیمانی و محمدجوادظریف آغاز کرد و حالا از اقدامات خود و حواشی این استعفا می‌گوید.
 

در بخشی از گفتگوی خرازی با خبرآنلاین، وی در خصوص اقداماتی که بعد از انتشار خبر استعفا انجام داده می‌گوید: من به دلیل رفاقتی که با آقایان ظریف و سردار سلیمانی دارم، با هر دو نفر صحبت کردم. جلسه داشتم و با خلوص نیت هر دو بزرگوار روبه‌رو شدم. برادرم سلیمانی آنقدر با اخلاق و بزرگواری برای دکتر ظریف حرمت قایل بود که شما همه جوانب احترام و تکریم ایشان را در پیامشان دیدید. گلایه آقای ظریف هم ربطی به سردار سلیمانی و مسولیت ایشان نداشته و ندارد بلکه دکتر ظریف به مسئولیت و ماموریت و جایگاه وزیر خارجه نظام، توجه دارند. همه میدانند بر احدی پوشیده نیست هر دو نفر وظایف مشخصی دارند و هر دو نفر مورد اعتماد و احترام رهبری معظم انقلاب و مجموعه نظام هستند و در پروژه های حساس وظایف تعریف شده‌ هر کدام مشخص است حضور هر دو نفر و نهاد متبوع‌شان کاملاً لازم است و تزاحمی بین مسئولیت‌ها و وظایف آنها وجود ندارد.

خرازی در خصوص مدل استعفای دکتر ظریف نیز گفت: دکتر ظریف بیشتر هدفش هشدار بود. هشدار در خصوص آنچه که می‌تواند درآینده مشکل آفرین باشد. اتفاقاً هشدار او را از این جهت که اعتبار دستگاه دیپلماسی هر کشور باید به هر قیمتی محفوظ بماند، ‌دقیق می‌دانم. پیام سردارسلیمانی هم در تایید جایگاه  وزیر خارجه و وزارت امور خارجه در راستای سیاست‌های کلی نظام بود. تاکید ریس جمهور نیز همین بود.

متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با صادق خرازی را اینجـــا بخوانید

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =