بخش خصوصی توانمندسازی توسعه اشتغال در آذربایجان‌شرقی را به همراه دارد

معاون عمرانی فرمانداری تبریز گفت:بخش خصوصی توانمند سازی توسعه اشتغال در استان آذربایجان شرقی را به همراه دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بابک رضی منش ظهر روز یکشنبه در جلسه  کارگروه تخصصی میراث فرهنگی شهرستان تبریز عنوان کرد: باتوجه به فرار رسیدن نوروز ۹۸ تمامی دستگاه ها در تلاشند تا امکانات لازم را برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران در ایام عید را محیا سازند.

وی با بیان اینکه تبریز در نوروز ۹۸ میزبان گردشگران خواهد بود، ادامه داد: تمامی نهادها موظفند تا شرایط مناسبی را برای گردشگران در تعطیلات را ایجاد کنند.

رضی منش بحث گردشگری را امری مهم دانست و گفت: بحث اهمیت و ضرورت گردشگر یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به طور تخصصی به این زمینه و حل مشکلاتش ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته  در حوزه گردشگری و جذب توریست سرآمد هستند، ادامه داد: با بررسی های متعدد در می‌یابیم که میزان گردشگران در این کشورها به حدی رسیده که درآمدشان از این طریق تامین می شود، از سوی دیگر می بینیم که دلیل این امر ارائه  زیرساخت های مناسب بوده  که  به فرهنگ گردشگر پذیری کمک بسیاری کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال یکی از چالش های مهم کشور به شمار می رود که باید آینده نگری های لازم در این راستا صورت گیرد .

رضی منش ابراز کرد: دولت به عنوان اصلی ترین  زمینه ساز و تسهیل گر امر اشتغال از بابت صدور مجوزهای لازم برای بحث اشتغال  و کارآفرینی و از بابت تسهیلات گام های بسیاری را برداشته است .

وی با اشاره به تسهیلات دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال روستایی گفت:  حدود ۲۱ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان  از مجموع ۲۸ میلیارد مصوب برای توسعه اشتغال روستایی در روستاهای بخش مرکزی و خسروشاه جذب کرده ایم.

معاون عمرانی فرمانداری تبریز با بیان اینکه در تلاشیم اشتغال را مدیریت کرده و در این حوزه تسهیل گر باشیم، ادامه داد: در بحث اشتغال فراگیر و تسهیلاتی که در این حوزه ارائه شده ۱۳۰ میلیارد سهم شهرستان تبریز بوده که ۶۵ درصد از سهم آذربایجان شرقی   جذب شده است که این نشان از ظرفیت  و توانمندی و قدرت شهر تبریز دارد.

رضی منش اظهار کرد: امروزه در تمامی ممالک جهان اشتغال جز موضوعاتی به شمار می رود که همه به دنبال راهکارهای اساسی هستند، بحث گردشگری نیز یکی از این اشتغال هاست که به عنوان یک صنعت  و هنر در دنیا رونق دارد.

وی باروری اشتغال در کشورهای پیشرفته در حوزه گردشگری را اقدامی شایسته خواند  و افزود: اگر واقع بینانه به بحث اشتغال ورود پیدا کرده و تصمیمات جدی اتخاذ کنیم طبیعتا اشتغال زایی نیز در کشور ما رونق خواهد گرفت، محاسبات نشان داده به ازای ورود ۶ گردشگر برای یک نفر اشتغال زایی رخ می دهد.

معاون عمرانی فرمانداری تبریز گفت: افزایش درآمد زایی در کشور ارزآوری  را به دنبال دارد، همچنین با ورود سرمایه گذار در این حوزه می توان شاهد موفقیت در عرصه اقتصادی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان در خصوص بخش تعاون عنوان کرد: در بخش تعاون نتوانسته ایم اعتماد های لازم را ایجاد و از تجربیات کشورهای پیشرفته استفاده کنیم، در همین راستا بخش تعاون در اولویت برنامه ریزی و بهبود قرار دارد.

رضی منش  با بیان اینکه  در راستای تسهیلات و اشتغال بخش خصوصی همراه با دولت می تواند اقتصاد کشور را در خدمت تولید قرار دهد، تاکید کرد: باید بخش خصوصی را توانمند کنیم،  بخش خصوصی هرچه توانمند شود تولی دو اشتغال نیز روند روبه رشدی به خود خواهد گرفت.

شایان ذکر است این جلسه به منظور بررسی دو طرح گردشگری در شهرستان تبریز تشکیل شد که  طی آن  احداث کاروانسرایی در شهرک خاوران مورد بررسی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =