شهرداری‌های استان سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان گفت : از شورای شهر و شهرداری‌ها انتظار می‌رود که از وجهه فرهنگی و اجتماعی خود در پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها در راستای تقویت این نهاد استفاده کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، قاسم ولیزاده گفت: سهم نیم درصدی کتابخانه‌های استانی موضوعی قانونی است و امیدواریم شهرداری‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه کتابخانه پارک شهر خرم‌آباد در گذشته تخریب شد، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز کتابخانه جدیدی جایگزین آن نشده لازم است شهرداری این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی به بحث مطالعه مفید و تاثیر آن در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: افراد برجسته جامعه که منشأ خدمات هستند و در بهبود وضعیت جامعه نقش بسزایی دارند عمدتاً اهل مطالعه‌اند چراکه دانش، فهم و بصیرت از طریق مطالعه کسب می‌شود.

ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای مطالعه رده‌های سنی مختلف

ولی‌زاده بیان کرد: ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای مطالعه رده‌های سنی مختلف جامعه نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های محوری است. وی افزود: باید پیگیری شود که تخصیص‌های لازم از مرکز برای تکمیل کتابخانه‌های استان به این نهاد اختصاص داده شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از اعتماد استاندار نسبت به سپردن این مسئولیت تقدیر و تشکر کرد و گفت: از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها، احزاب، موسسات فرهنگی و هنری و شخصیت‌های برجسته استانی که ابراز محبت فرمودند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم انتظارات مردم استان را در این پست خطیر در راستای توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی برآورده کنم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =