۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

ایرنا نوشت: پزشکان مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران، عمل جراحی بازسازی کاسه چشم را با کمک کامپیوتر در بیمارستان شریعتی تهران با موفقیت به انجام رساندند.

فرد بیماری که این عمل جراحی بر روی او انجام گرفت، به علت تصادف بخشی از کاسه چشم خود را از دست داده بود و چشم هایش در موقعیت طبیعی خود قرار نداشت‌.
رئیس مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران روز سه شنبه در حاشیه این عمل جراحی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در این مورد، دو کاسه چشم در حالت قرینه نبودند و ما سمت آسیب دیده را با استفاده از پروتز یا ماده پلیمری و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، بازسازی کردیم.
دکتر «محمد بیات» اعلام کرد که بازسازی کاسه چشم در گذشته با استفاده از پیوند استخوان انجام می شد اما این عمل حراجی با استفاده از پروتز و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته انجام شده که روش درمانی نوین در این حوزه است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در گذشته بخش هایی از این عمل جراحی انجام می شد اما در این عمل جدید، طراحی، ساخت و نصب پروتز با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و به طور همزمان انجام شده که افتخاری برای کشور است.
وی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت پروتز مورد استفاده در این عمل جراحی در ایران صورت گرفته است، گفت: سه شرکت دانش بنیان کار طراحی، ساخت و نصب این پروتز را انجام داده و پزشکان ما با استفاده از این پروتز، کاسه چشم را بازسازی کردند.
بیات، برش کمتر، خدمات درمانی بهتر و بهره گیری از تجهیزات مدرن را از جمله مزیت های این روش درمانی ذکر کرد و بیان داشت: تعداد زیادی مصدوم تروما بر اثر حوادث ترافیکی یا جنگ دچار اینگونه عوارض می شوند که با استفاده از تجهیزات پیشرفته می توان خدمات بهتری به آنان ارائه کرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =