احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی جدید در بهارستان آغاز شد

اصفهان - با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان احداث یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی جدید در بهارستان آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، پیش از ظهر چهارشنبه با حضور  حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، احمدی مدیرعامل شهر جدید بهارستان، غلامی معاون عمرانی استانداری اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت شرکت عمران شهر جدید بهارستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با مدت اجرای ۳۶ ماه در بهارستان آغاز شد.

افتتاح و بهره‌برداری از یادمان گلزار شهدای گمنام، بهره‌برداری از بوستان مهر بهارستان به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با هزینه دو میلیارد تومان، بهره‌برداری از تکمیل مساجد حضرت فاطمه (س) به مساحت ۳۰۰ مترمربع کاشیکاری و با هزینه ۱۳۰ میلیون تومان، مسجد حضرت معصومه (س)  با مساحت ۹۰۰ مترمربع و هزینه ۳۷۰ میلیون تومان و  مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) با مساحت ۵۰۰ مترمربع و هزینه ۲۵۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از بازسازی مدرسه امام علی (ع) با مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان، ‌بهره‌برداری از آماده‌سازی و تکمیل محلات فازهای دو و سه بهارستان با مساخت ۵ میلیون مترمربع و هزینه هشت میلیارد تومان، بهره‌برداری از بازسازی قنات حجت آباد با طول مسیر یک هزار و ۲۴۲ متر و  هزینه ۵۰۰ میلیون توما، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ۷ مرکز محله با مساحت ۱۷۴ هزار مترمربع و با هزینه ۵۲ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های معاون وزیر  راه در سفر به بهارستان بود.

در این مراسم حبیب الله طاهرخانی با بیان اینکه  دولت در تلاش است با ساخت مسکن در کشور و شهرهای جدید تعادل بخشی در زمینه قیمت و عرضه مسکن ایجاد کند، اظهار داشت: بر این اساس ساخت ۲۰۰ هزار واحد بر عهده شهرهای جدید از جمله بهارستان قرار گرفته است و در این راستا در بهارستان فرآیند انتخاب انبوه سازان در حال انجام است.

ایجاد تعادل منطقی میان عرضه و تقاضای مسکن با ساخت واحدهای جدید مسکونی ر کشور

وی ابراز داشت: امیدواریم با ۴۰۰ هزار واحد کلی که در مجموعه وزارت راه وشهرسازی در سالهای آینده به نتیجه می رسد تعادل منطقی میان این عرضه و تقاضای مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه ایجاد شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان داشت: امروز کلنگ ۲۰۰ واحد از مجموعه یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهرهای جدید در مرحله اول، در  شهر جدید بهارستان بر زمین زده شد که در طول دو سال به پایان می رسد.

وی  با اشاره به روش ساخت این واحدهای جدید ادامه داد: ما از ظرفیت و سرمایه گذاری بخشهای خصوصی و عمومی استفاده می کنیم و زمین و پروانه را در اختیار سرمایه گذاران گذاشته و آنها وظیفه ساخت را برعهده می گیرند و انتهای کار براساس آورده طرفین به نوعی واحدهای مسکنی تقسیم خواهد شد.

طاهرخانی تاکید کرد: هدف ما رونق عرضه مسکن است و بار مالی خاصی به دولت تحمیل نمی شود، مدت زمان در نظر گرفته شده برای اتمام کل طرح سه ساله است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از یادمان گلزار شهدای گمنام در بهارستان ابراز داشت: این مجموعه ها از بناهای هویت بخش مجموعه شهرهای جدید است و  باید ساخت آن در شهرهای جدید جدی گرفته شود تا مکان جذابی برای حضور  مردم و همبستگی آنها و یادآور فداکاری‌ها و ایثارهای رزمندگان و مردم در دوران دفاع مقدس باشد.

در این مراسم حجت الاسلام زینعلی امام جمعه بهارستان نیز با اشاره به اینکه بهره برداری از یادمان گلزار شهدای گمنام را به مردم خوب بهارستان تقدیم می کنیم، بیان داشت: امیدواریم این نوع  اتفاقات به شکل مستمر برای ساخت مسجد و محافل فرهنگی در این شهر بیشتر رخ دهد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =