روان‌شناسی و مشاوره چند درصد فضای مجازی را در اختیار دارد؟

رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در آیین معارفه خود به جایگاه این سازمان در سلامت روانی جامعه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد حاتمی، رییس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: فصل نوینی در تاریخ روانشناسی و مشاوره کشور در حال ظهور است.

او در آیین معارفه خود که در تالار کوثر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه روانشناسی و مشاوره در کشور جایگاه والایی است، گفت: فصل نوینی در تاریخ روانشناسی و مشاوره کشور در حال ظهور است. نگاه جامعه به روانشناسی و مشاوره تغییر کرده است و همه برای مشکلاتشان به روانشناس مراجعه می کنند و به یک فرهنگ تبدیل شده است و از طرف دیگر هم نگاه مسئولین نسبت به خدمات روانشناسی و مشاوره تغییر کرده است.

حاتمی در ادامه بیان کرد: به عنوان اولین کارم، در یک کار گروه تاریخ روانشناسی و مشاوره را ترسیم می کنیم. روانشناسی به یمن وجود سازمان نظام روانشناسی است که بیش از 200 هزار دانشجو روانشناسی و مشاوره دارد و بیش از 26 هزار عضو در سازمان داریم و حدود 800 مرکز خدمات مشاوره در کشور داریم، ما با حساسیت زیادی افراد را انتخاب می کنیم.

به گفته وی اگر کسی می خواهد در این حوزه فعالیت کند حتما باید از سازمان نظام با ساختار قدرتمندی که دارد، پروانه بگیرد.

او در ادامه با بیان اینکه 32درصد فضای مجازی در دست مسائل روانشناسی و مشاوره است، گفت: در دوره مسئولیت تلاش می کنم فضاهای مجازی را مدیریت کنم و نخواهم گذاشت افراد بی صلاحیت به حقوق مردم تجاوز کنند و از طریق پیام های غیر واقعی که در فضای مجازی می دهند از مردم سوء استفاده کنند.

به گفته او هر کسی که می خواهد در ایران فعالیت روانشناسی کند باید از سازمان پروانه بگیرد. وی بیان داشت: برای این کار ما ستون تخصصی داریم و اجازه نمی دهیم غیر از این ستون تخصصی تعیین شده که قانون هم بر ما تکلیف کرده، مسیر دیگری باشد. هعمچنین بحث نظارت جدی تر دنبال خواهد شد و سعی داریم با کمک صدا و سیما و آموزش و پرورش، سازمان نظام روانشناسی را بیشتر معرفی کنیم و در کنار این سعی در بالابردن سلامت روان مردم خواهیم کرد.

60231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =