۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
در نشست خبری ظریف و همتای عراقی چه گذشت؟

ایرنا نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران و عراق دو ستون امنیت منطقه هستند و همکاری بین دو کشور می تواند این امنیت را هر چه بیشتر تقویت کند.

 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در کنفرانس خبری با 'محمدعلی الحکیم' همتای عراقی خود پس از مذاکرات چند ساعته هیات های کارشناسی و سیاسی دو کشور در بغداد، گفت: مذاکرات خوب و مفیدی با برادرم الحکیم در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای داشتیم.

ظریف افزود: دیدگاه های دو کشور در امور منطقه ای و بین المللی بسیار شبیه به یکدیگر است و می تواند به امنیت منطقه کمک کند.
وی از همبستگی و مواضع ملت و دولت عراق در رد تحریم های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا علیه مردم ایران قدردانی کرد و گفت: روابط دو کشور بدون دخالت خارجی در حال حاضر مستحکم است و امیدواریم در جریان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد بیش از پیش مستحکم شود.
وی با بسیار مثبت ارزیابی کردن مذاکرات امروز گفت: دو طرف توجه ویژه ای در تفاهمات برای خدمت بیشتر به مردم دو کشور بوده است و بر همین اساس هیات های دو طرف اسنادی را جهت توافق نهایی آماده کرده اند.

ظریف گفت: هیات های سیاسی و کارشناسی دو طرف در ادامه مذاکرات در حال آماده سازی تفاهمات بیشتر جهت توافق نهایی در جریان سفر دکتر روحانی به بغداد هستند.
وی گفت: دو طرف در زمینه های مختلف بهداشت، تجارت، رفت و آمد زائر و مسافر، و تسهیل در این حوزه ها برای رفاه بیشتر مردم دو کشور مذاکرات و تفاهمات خوبی تاکنون داشته اند.
ظریف ابراز امیدواری کرد: تفاهم ها و توافقات نهایی در جریان سفر روز دوشنبه دکتر روحانی به بغداد بیش از پیش موجب تحکیم مناسبات دوجانبه شده و نیز به عراق برای ورود جدی به مرحله بازسازی پس از پیروزی بر افراط گرایی تکفیری و داعش کمک کند.



49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =