تصاویر| آزادی زنی که که متهم به قتل کیم جونگ نام است

دستگاه قضایی مالزی روز گذشته زنی که متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی بود را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وب سایت شکبه خبری سی ان ان، دادستانی مالزی بدون ارائه هیچ‌گونه دلیلی، یکی از ۲ زنی را که در سال ۲۰۱۷ با قرار دادن دستمال آغشته به عامل اعصاب بر روی صورت برادر ناتنی رهبر کره شمالی، موجب مرگ وی شد؛ آزاد کرد.

 «سیتی آیزیا» زنی که متهم به قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است، بنا به حکم دادستانی مالزی و با تأیید قاضی پرونده، آزاد شد.

سیتی آسیه اهل اندونزی و دوان تی هونگ از ویتنام متهم بودند که سم اعصاب "وی اکس" را در سال ۲۰۱۷ در فرودگاه کوالالامپور به صورت آقای کیم مالیده اند.

هر دو آنها اتهام قتل را رد می کردند و می گفتند که بر این گمان بودند که بخشی از یک برنامه طنز تلویزیونی هستند.

خانم آسیه در صورت مجرم شناخته شدن می توانست با مجازات اعدام مواجه شود.

دادستان پرونده خواستار کنار گذاشته شدن اتهام قتل شد اما دلیلی ارائه نکرد. قاضی با پذیرش این درخواست گفت "سیتی آسیه آزاد است" اما به گزارش خبرگزاری فرانسه این به معنی تبرئه متهم نیست.

انتظار می رود خانم هوانگ دیگر متهم این پرونده روز دوشنبه بیانیه ای در دادگاه قرائت کند.

چگونگی قتل

به گزارش بی بی سی، کیم که برادر کیم جونگ اون - از پدر مشترک نه مادر - بود روز ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ در انتظار پرواز خود به ماکائو بود که دو زن در بخش پروازهای خروجی فرودگاه به او نزدیک شدند.

تصاویر دوربین های "سی سی تی وی" نشان داد که یکی از آنها دستش را روی صورت آقای کیم می گذارد. دو زن سپس صحنه را ترک می کنند.

حال او دقایقی بعد بد شد و در مسیر انتقال به بیمارستان درگذشت. بعدا معلوم شد که علت مرگ سم اعصاب "وی اکس" بوده است که یکی از سمی ترین مواد شناخته شده شیمیایی است.

کره شمالی هرگونه نقش داشتن در این قتل را رد می کند اما چهار مرد - که تصور می شود اهل کره شمالی باشند و همان روز ۱۳ فوریه از مالزی گریختند - جملگی در این پرونده متهم شده اند.

این افراد علیرغم صدور حکم جلب از سوی پلیس بین المللی، اینترپل، همچنان فراری هستند.



کیم جونگ نام که بود؟

او که برادر بزرگتر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بود زمانی رهبر آینده این کشور تلقی می شد اما بعد از مرگ برادرش کیم جونگ ایل، کیم جوانتر جای او را گرفت.

روابط او با خانواده اش عمدتا قطع شده بود و بیشتر وقتش را در ماکائو، چین و سنگاپور می گذراند.

او قبلا علیه کنترل موروثی کره شمالی از طرف خانواده اش صحبت کرده بود و در کتابی که در سال ۲۰۱۲ چاپ شد گفت که به اعتقاد او برادرش کیم جونگ اون از صفات لازم برای رهبری برخوردار نیست.

دادستان مالزی در محاصره خبرنگاران/ عکس از سی ان ان

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =