۱۵ مجتمع بزرگ آب‌رسانی اردبیل در دست احداث است

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۵ مجتمع بزرگ آبرسانی در دست احداث، مشکل تامین آب آشامیدنی هزار و ۲۰ روستای این استان را حل می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، فرامرز بهنژاد بیان کرد: این مجتمع های آبرسانی بیش از ۸۴ هزار خانوار و ۳۳۶ هزار نفر جمعیت روستایی استان اردبیل را زیرپوشش شبکه آب از منابع مطمئن قرار می دهد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این مجتمع های آبرسانی را حدود ۵۰ درصد ذکر و بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال برای احداث این مجتمع های آبرسانی روستایی هزینه شده است.

بهنژاد اظهار کرد: در قالب اعتبارات امسال، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته و رایزنی برای جذب ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی نیز جریان دارد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این مجتمع های آبرسانی بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل همچنین گفت: در قالب این مجتمع ها، ۲هزار و ۷۲۷ کیلومتر خط انتقال، هزار و ۴۵۸ کیلومتر شبکه توزیع، ۲۴۴ ایستگاه پمپاژ و مخازن بزرگی با گنجایش حدود ۷۹ هزار متر مکعب در حال احداث است.

وی اضافه کرد: در قالب این مجتمع ها به پنج شهر کوچک استان نیز آبرسانی می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۹۷۸ روستای استان اردبیل با ۳۲۲ هزار نفر جمعیت زیرپوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارد و آب آنها از منابع مطمئن و بهداشتی تامین می شود.

۷۱۸ روستای استان اردبیل نیز که اغلب کم جمعیت و کمتر از ۲۰ خانوار هستند، زیرپوشش شبکه آبرسانی قرار ندارد ولی در قالب مجتمع های بزرگ روستایی، آبرسانی به این روستاها آغاز شده است.

استان اردبیل هزار و ۶۹۶ روستای دارای سکنه با حدود ۴۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =