۱ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مسکن از بازار طلا و ارز جا ماند

ایسنا نوشت: بررسی‌ها نشان از آن دارد که سرمایه‌های سرگردان هر چند وقت یک بار برای کسب سود به یک بازار ورود می‌کنند که این شرایط رشد ۸۰ درصدی قیمت مسکن را رقم زده است.

در سال جاری به واسطه رشد ارزش ارز به ویژه دلار و افت ارزش پول ملی قیمت در بازارهای مختلف روند صعودی به خود گرفت و عاملی شد تا قدرت خرید افراد در بازارهای مختلف به شدت کاهش یابد. این در حالی است که سرمایه‌های سرگردان برای کسب سود بیشتر هر چند وقت یک بار با رشد قیمت در بازاری خاص به آن بازار وارد می‌شود که شرایط بازار را به کلی دستخوش تغییر می‌کند.

این سرمایه‌های سرگردان در سال جاری بیشترین تأثیر را بر بازار سکه، ارز، ساختمان و خودرو داشته است که بررسی‌ها نشان از آن دارد در سال جاری مسکن از دو بازار دیگر رشد کمتری را به ثبت رسانده است.

اما همین رشد کمتر افزایش رشد ۸۰ درصدی را به ثبت رسانده و عاملی شده تا میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران به حدود ۱۰ میلیون تومان برسد و خرید یک مسکن نقلی را برای بسیاری از افراد به یک آرزو تبدیل کرده است.

۱۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    29 4
    در شرایط جنگ اقتصادی قیمت مسکن و ملک کاهش می یابد. مقایسه آن با ارز و طلا اشتباه و اغلب با هدف سودجویی مطرح می شود.
    • محسن IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      66 0
      دقیقادرست میگی.این بنگاهیهاومحتکران حرام خوار هنوزهم دنبال گرانترکردن مسکن وسودجویی بیشترازجیب مستضعفهاهستند.وای به حال مردم بی پناه