واکنش مخاطبان خبرآنلاین به اظهارات مصباحی‌مقدم: مردم ولی‌نعمت هستند نه شما

صحبت‌های مصباحی مقدم درباره تعیین تکلیف مردم برای مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان درباره اف ای تی اف واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین، «چطور بسیاری از مردم به خودشان اجازه می‌دهند که به نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف کنند؟» این را غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح پالرمو و cft می‌گوید. موضوعی که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. در این میان بسیاری از کابران خبرآنلاین برای این مطلب کامنت‌های مختلفی گذاشتند. برخی با کنایه‌ مصباحی مقدم را مخاطب قرار دادند و برخی هم اشاره‌ای به صحبت‌های امام خمینی (ره) داشتند و معتقد بودند که آنچه امروز از زبان کسانی همچون مصباحی مقدم بیان می‌شود گذشتن از آرمان‌های زمان انقلاب است.

در این میان کاربری گفته است: «ظاهرا حضرات بر خلاف نظر امام خودشان بجای مردم ولی نعمت شده اند. اینطور که معلومه مردم فقط برای پر کردن صحنه خوبن و بصیرت برای اونها تا همین حد تعریف شده.»

وقتی رهنمود امام فراموش می‌شود

تعداد افرادی که زیر خبر مربوط به مصباحی مقدم کامنت گذاشته بودند کم نبود اما نکته قابل توجه اینجاست که بسیاری از کاربران اشاره‌ای به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب داشتند مثلا کاربری نوشت: «این تفکر اشرافی گری است که مدتهاست به جان ملت افتاده است.کلا امام و رهنمودهای ایشان را به تاریخ سپرده اند. شما هرچه دارید از مردم است.اگر مردم نبودند شما الان کجا بودید؟»

کاربر دیگری هم می‌گوید: «انگار گفتار امام خمینی از یاد ایشان رفته : 1- جمعیت یا ملتی اگر بخواهد موفق باشند. علاوه بر این که برای خدا باید کار کنند و از دیگران چشمداشتی نداشته باشند باید با مردم باشند. بدون مردم نمی شود کار کرد و موفقیت حاصل نمی شود» 2-«دائماً در نظرتان باشد که ما یک بنده خدایی هستیم که این مردم ما را به این محل رساندند ما برای آنها باید خدمت بکنیم.» 3-«مردم را بپذیرید برای خودتان، بروید توی مردم، جدا نشوید از مردم، آنوقت این طور بود که مردم را نمی پذیرفتند، جدا بودند از مردم.» 4-«پیروزی را برای ما و شما اینها به دست آوردند و اینها ولینعمت ما هستند و ما باید این معنا را در قلبمان احساس کنیم که با این ولینعمتهای خودتان رفتاری بکنیم که خدا از آن رفتار راضی باشد»

علی نوشت: «باسلام خدمت مخاطبین گرامی باید به اطلاع ایشان برسانم که کسیکه معمار انقلاب بود جمله خوبی می فرمودن: مردم ولی نعمت ما هستن بترسید از روزی که مردم دیگر به شما اعتماد نکنند بله حضرت اقا «..

مردم انقلاب کردند تا خودشان تکلیف خود را مشخص کنند

برخی مخاطبان نیز از آرمان‌های انقلاب سخن به میان آوردند و نوشتند: «چهل سال پیش مردم انقلاب کردند که مسئولین برایشان تعیین تکلیف نکنند و فقط خواسته های آنها و منافعشان را شکل اجرایی بدهند.»

کسی با کنایه به این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «راست میگه دیگه. مردم چطور جرات میکنین نظر بدین. مگه مملکت مال شماست؟؟؟ شما فقط باید موقع انتخابات بیاین صف های رای دادن رو شلوغ کنین و برگردین خونه هاتون.»

فرد دیگری هم معتقد بود: «چون مردم خیلی بیشتر از شما آگاهی دارند و منافع تصمیمات شما برای خودتان اما دود اشتباهات شما به چشم مردم میرود»

برخی هم به کنایه نوشتند«دیگه ببخشید ارباب... جوونی کردیم شما به بزرگی و جلال و شکوه خودتون ببخشید تو رو خدا».

214216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =