۱ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
۵ مرحله برای بستن چمدان

 داشتن چمدان کمتر در سفر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان خواهد داشت. علاوه بر اینکه هر چه تعداد چمدان‌هایتان کمتر باشد، مدت زمان کمتری نیز باید در صف بایستید. در زمان دریافت کارت پرواز باید منتظر بمانید تا چمدان‌هایتان چک شوند و یا در هنگام خروج فرودگاه باید به انتظار بمانید تا چمدان‌هایتان از هواپیما خارج و در نوار نقاله قرار گیرد.

همچنین داشتن یک چمدان یا کوله پشتی به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به تمامی وسایل خود دسترسی داشته باشید. اما اینکه چطور چمدانتان را ببندید تا چمدان‌هایتان منفجر نشود یا زیپ‌های کوله‌پشتیتان از هم باز نشوند، نیاز به دانستن چند نکته دارد. با ما همراه باشید تا نکاتی برای بستن چمدان با شما در میان بگذاریم.

لیست استراتژیک خود را آماده کنید

لیست استراتژیک تمامی مواردی که به آن نیاز دارید نیست، بلکه مواردی که واقعا به آنها نیاز خواهید داشت را شامل می‌شود از جمله لباس، وسایل الکترونیک، دارو، لوازم بهداشتی و اسناد مهم مانند گذرنامه. برنامه‌ی سفر خود را بنویسید و آب و هوای شهر مقصد را چک کنید. به این شکل واقع‌بینانه‌تر می‌توانید وسایل خود را جمع کنید.

لیست خود را کم کنید

به جای اینکه برای هر روز یک لباس انتخاب کنید و در چمدانتان قرار دهید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آنها را با هم ترکیب کنید. لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی بهترین گزینه هستند. از برداشتن لباس‌هایی با رنگ روشن (به ویژه سفید) که به راحتی کثیفی آنها مشخص می‌شوند پرهیز کنید.

با توجه به آب و هوا و سبک سفرتان کفش مناسب را انتخاب کنید. اگر محل اقامتتان را هتل انتخاب کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم سه جفت کفش با خود به همراه داشته باشید (شامل یک جفت صندل یا دمپایی، یک جفت اسپرت یا کتانی و یک جفت کفش رسمی). در صورتی که تنها با یک کوله پشتی به استقبال سفر می‌روید حتما یک کتانی مناسب انتخاب کنید و در کنار آنها تعداد مشخصی جوراب در کوله خود داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنم برای همراه داشتن لوازم بهداشتی مانند شامپو، صابون و عطر از بطری‌ها یا ظرف‌های کوچک‌تر استفاده کنید. به میزانی که نیاز دارید شامپو یا عطر را در بطری‌های کوچک‌تر بریزید و در چمدانتان قرار دهید. به این شکل لوازم بهداشتی شما فضای کمی از چمدان یا کوله پشتی شما را اشغال خواهند کرد. (در نظر داشته باشید برخی از کشورها قوانینی در مورد میزان ورود مایعات یا عطر دارند، بنابراین قبل از بسته‌بندی از این قوانین مطلع شوید).

درست بسته‌بندی کنید

وقتی لیست مواردی که باید به همراه خود به سفر ببرید مشخص شد، با تاکتیک‌های مختلف هر آیتم را در جای مناسب قرار دهید. برای نمونه، آیتم‌های سنگین‌تر را در نزدیکی چرخ چمدانتان قرار دهید تا از تکان خوردن آنها جلوگیری شود. روی آنها را با لباس‌هایتان بپوشانید. لباس‌های نازک‌تر که چروک نمی‌شوند را رول کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. مواردی که مستعد چروک شدن هستند را داخل یک کیسه تمیز و خشک قرار داده (می‌توانید داخل یک کیسه زباله خشک و تمیز قرار دهید) و بدون تا کردن روی لباس‌های دیگر بگذارید.  

از تمامی فضاهای موجود استفاده کنید

کلید بسته‌بندی کارآمد، استفاده از تمامی فضای چمدان است. هرگز این تصور را نکنید که بخشی از فضای چمدان قابل استفاده نیست. روسری‌ها و کمربندها را روی لباس‌ها پهن کنید و بخش خالی کیت داپ (dopp kit) (نوعی کیف لوازم آرایش) را با جوراب و لباس‌های زیر که داخل کیسه‌ی پلاستیکی قرار گرفته‌اند، پر کنید (اگر تمایل به استفاده از کیسه پلاستیکی ندارید پیشنهاد می‌کنم جوراب‌ها و لباس‌های زیر خود را داخل کیسه‌های پارچه قرار دهید).داخل کفش‌ها جای خوبی برای قرار دادن عینک‌ آفتابی یا جوراب‌هایتان است. قرار دادن هر دسته از لباس‌ها در یک کیسه یا کیف باعث می‌شود از فضای چمدان درست استفاده شود اما این مورد را در نظر بگیرید که با اینکار باعث سنگین شدن چمدانتان خواهید شد.

به بخش خارجی چمدانان فکر کنید

برخی از اقلام که در سفر به آنها نیاز دارید، لازم نیست که در چمدانتان قرار بگیرند. برای مثال اگر در زمستان سفر می‌کنید یا مقصدتان آب و هوای سرد دارد، بهتر است بزرگترین چکمه‌هایتان را بپوشید و کت یا پالتو گرمتان را نیز با خود به داخل هواپیما ببرید. به این شکل علاوه بر اینکه در مقصد گرم خواهید بود، فضای بیشتری نیز داخل چمدان خواهید داشت.

کیف پولتان را داخل یک کیف دستی بزرگ قرار دهید تا همراه خودتان باشد علاوه بر اینکه فضای بیشتری در داخل چمدان خواهید داشت. کیف دستی را می‌توانید همراه خود داخل هواپیما یا هر وسیله‌ی نقلیه دیگر ببرید اما چمدانتان از شما دور خواهد شد و در مقصد به دست شما می‌رسد.

 امیدواریم این راهکارها شما را برای راحت‌تر سفر کردن در تعطیلات نوروزی آماده کند. شما چه روش‌های دیگری را برای بستن چمدان پیشنهاد می‌کنید؟ آن را در بخش نطرات برای ما و سایر همراهان ما بنویسید.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    0 0
    خیام اگر زباده مستی خوش باش ...i am set fire to rain
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    2 0
    همسفر با رئیس دفتر یه نماینده بودیم فحاشی رگیگ بین نمایندگان بیش از فوتبالیست ها در زمین بازیه شعاره ها را جدی نگیرین