وزیر نیرو: ۴۴۰۰ نیروگاه جدید وارد مدار برقی کشور می‌شود

باشگاه خبرنگاران نوشت: اردکانیان، صنعت برق را یکی از پایه های رونق تولید معرفی کرد و گفت: امسال باید بتوانیم ۴۴۰۰ نیروگاه جدید را وارد مدار برقی کشور کنیم.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در بازدید سرزده از نیروگاه شهدای پاکدشت ( دماوند) در جمع خبرنگاران با توجه به اینکه  مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده است ،گفت: صنعت برق یکی از پایه های "رونق تولید" است  و ما باید با رونق در بخش تولیدات برقی و برق آبی به آن بپردازیم.

وی  با اشاره به اینکه امسال باید  بتوانیم   ۴۴۰۰ نیروگاه جدید را وارد مدار برقی کشور کنیم افزود: در سال ۹۶ توانستیم ۱۲۰۰ مگاوات برق وارد مدار نیروگاهی کشور کنیم.

اردکانیان توضیح داد: کمبود برق  ناشی از مصرف بیش از حد است بنابراین اگر الگوی صحیح مصرف داشته باشیم می توانیم نیازهایمان را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به لحاظ اخلاقی مصرف صحیح را سرلوحه خود قرار دهیم افزود: در سه تا چهار استان جنوبی و جنوب شرق در مقایسه با بلند مدت بارش کمتری داشته ایم ولی پیش بینی ها حاکی از آن است که  شرایط آبی بهتری در سال آینده خواهیم داشت 

اردکانیان تصریح کرد: با واحدهای آب شیرین کن جدید روایط را بهتر خواهیم کرد. که این اتفاق ناشی ازصحیح بودن مصرف آب است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در استان مازندران ۴۸ ساعت قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی صورت گرفت  افزود: در بدو ورود سیل ۴۰۰ روستا و ۲۰۰ روستا مشکل برق پیدا کردند و تلاش وسیعی از سوی همه همکاران  صورت گرفت .

اردکانیان اظهار کرد: در استان گلستان بیش از ۳۶۰ روستا به وضعیت عادی بازگشته و ۱۹۳ روستای استان مازندران هم از مشکل برق رهایی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در  ۲۰۰ روستا  سیل مشکل ایجاد کرد افزود: بر اساس آخرین گزارشات در تعداد زیادی از روستا مشکل برطرفف شده و شرایط عادی ایجاد شده است.

وزیر نیرو در پایان گفت:  در ابتدای سال آبی موجودی اب در استان گلستان صفر بود، ولی بر اساس بارش‌ها  هم اکنون ۸۵ میلیون متر مکعب آب جاری شده است.

۱۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =