آمار قربانیان تصادف در ایران از ابتدای تعطیلات

میزان نوشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۷۷ نفر درکشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست داده اند.

 سردار کمال هادیانفر در اولین روز ازسال جدید دربازدید از قرارگاه نوروزی پلیس راه البرز با بیان این که طی ۷۲ ساعت گذشته ۷۷ نفر درکشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست دادند، افزود: همچنین دراین مدت بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد:طبق بیش بینی‌های انجام شده نوروز امسال بیش از ۱۰ درصد افزایش سفرهای برون شهری را متصور هستیم که مسئولیت پلیس دراین شرایط بیشتر خواهد بود هرچند که نیروهای پلیس باآمادگی کامل در جاده‌های کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارها ۴۰ درصد ازتصادفات رخ داده درجاده‌های کشور دراین مدت مربوط به واژگونی وسیله نقلیه و بیش از ۲۰ درصد مربوط به عدم کنترل وسیله نقلیه ازسوی رانندگان و بقیه سایر موارد بوده است.

سردار هادیان فر افزود: امسال با توجه به اینکه شرایط جوی نامساعد در غرب، شرق و شمال کشور وجود دارد و سطح زمین لغزنده است باعث شده تا تصادفات اینچنینی افزایش یابد.

وی بیان داشت: مسافران حین سفر مدیریت زمان، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی از سوی تمام سرنشینان خودرو را مدنظر قرارداده تا شاهد کاهش حوادث رانندگی درنوروز امسال باشیم.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: همچنین درنوروز امسال بیش از ۱۰ میلیون همیار پلیس درکشور با پلیس همکاری دارند که این موضوع یکی از از موثرترین عوامل در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی است.

سردار هادیان فر از همیاران پلیس خواست در نقش یک همیار و پلیس یار در خانواده‌های خود عمل کرده و در داخل خودروها تخلفات رانندگی والدین و دیگر اقوام خود را با رعایت ادب و احترام به آنان گوشزد کنند.

وی همچنین به خانواده‌ها یادآورشد: از توصیه‌های فرزندان خود استقبال کنند چرا که رفتار والدین مانند یک الگو برای دانش آموزان که سرمایه‌های آینده هستند و نظام مسئولیت پذیری را باید در آینده اجرا کنند خواهد بود.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان این که خواب هیچ جایگزینی ندارد و باید رانندگان در هنگام خواب آلودگی ۱۵ دقیقه کنار جاده توقف کرده و پس از استراحت به مسیر خود ادامه دهند گفت: آمارهای سال گذشته حاکی از آن است که ۴۱ درصد تصادفات فوتی مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود که امیدواریم در سال جدید با رعایت این مهم تصادفات کاهش یابد.

روزانه به طور متوسط بیش از ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه از آزادراه‌ها و جاده کرج -چالوس در محدوده این استان عبور می‌کنند که درروزهای تعطیل این رقم به چند برابر افزایش می‌یابد.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    0 0
    واقعا اینایی که در جاده دوطرفه سبقت ممنوع یا خطرناک انجام میدن را باید اعدام کنن.با جون مردم بازی میکنن.پلیس واقعا باید حضور بیشتری داشته باشه و با این راننده ها برخورد جدی کنه