۱ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

نوروز ما ایرانیان

سیدجمشید اوشال
نوروز ما ایرانیان

شنیده بودم نوروز ما ایرانیان برابر است با روز عید غدیر و عهد و بیعت مسلمین برای ولایت امیر المومنین علی علیه السلام (من کنت مولا فهذا علی مولا) .

در کتاب بحار الانوار، ج ۵۶، ص ۹۱ این چنین نوشته شده و از امام صادق علیه السّلام بیان شده که به فردی به نام معلی فرمود: روز نوروز، روزی است که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلم برای امام علی علیه السّلام در غدیر پیمان گرفت و مردم به ولایت او اعتراف کردند، خوشا به حال کسی که بر آن پیمان باقی ماند و بدا به حال کسی که آن عهد را شکست. روز نوروز، روزی است که رسول خدا (ص)  امام علی (ع) را به وادی جن فرستاد و او از آنها عهدها و پیمان‌ها گرفت. روز نوروز، روزی است که امام علی (ع) بر خوارج غلبه یافت و ذو الثدیه را کشت. روز نوروز، روزی است که قائم ما از اهل بیت (ع) قیام خواهد کرد و خداوند او را بر دجال پیروز خواهد نمود و دجال را بر کناسة کوفه به دار خواهد زد. هیچ نوروزی نخواهد آمد جز آن که ما انتظار فرجی در آن داریم. این از روزهای متعلق به ماست که فارسیان آن را حفظ کردند و شما (عرب‌ها) آن را ضایع کردید.

با خواندن این متن خدا را شکر میگوییم که بر عهدی که با پیامبر خدا(ص) و امیر المومنین (ع) بستیم پایبندیم.

چه تقارن زیبا و پر محتوایی. میلاد مولا و روز ولایت مولا و نورزوز و روز نو شدن‌ها. نوروز نویدبخش نو شدن همه چیزهاست؛ نو و تازه شدن طبیعت و علی‌القاعده روحیه‌ها و زندگی است. نوروز نویدبخش تحول است؛ تحول در طبیعت و زندگی و در رفتارها. در دعایی که در لحظه تحویل سال نو می‌خوانیم، می‌گوییم و از خداوند متعال با تمام وجود می‌خواهیم: حول حالنا الی احسن الحال. یعنی از ته دل دعا می‌کنم و می‌گوییم: خدایا حال روز ما را تغییر بده. همان‌طوری که طبیعت را نو و متحول و زیبا کردی، حال روز معنوی ما را هم نو و بهتر کن. همان‌طوری که طبیعت را نو و متحول و زیبا کردی، حال و روز کاری و زندگی و روابط اجتماعی و بخصوص مالی ما را هم تغییر بده و به بهترین شکل بهبود ببخش.

امسال را هم مثل سال‌های قبل با بسم الله و استعانت از خداوند متعال شروع می‌کنیم و بعد برای سلامتی همه و به‌خصوص مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم سلام الله و صلوات الله علیه دعا می‌کنیم و بعد برای شادی و آرامش روح شهدا و عزیزانمان که یادشان همیشه برای ما گرامی و آرام بخش است دعا می‌کنیم و بعد برای سلامتی و بهبود جانبازان‌مان و بیماران دعا می‌کنیم و بعد برای حل مشکلات درماندگان و آن‌هایی که به هر دلیل در مشکلات و گرفتاری‌ها، اسیر و غرق هستند دعا می‌کنیم. از ته دل دعا می‌کنیم و می‌گوییم: خدایا به برکت این لحظات نورانی و پر امید برای ما بخواه هر آن‌چه خیر است و برکت است، خدایا به برکت این لحظات نورانی و پر امید برای ما بخواه سلامت و عزت و آبرو و موفقیت و شادی و خوشی و لذت و آرامش و محبت و دوست داشتن و همه خوبی‌هایی که می‌توانیم تصورش را داشته باشیم. خدایا این دعاها را برای همه می‌خواهم؛ برای آن‌هایی که دوستشان دارم، برای آن‌هایی که با من دوست هستند، برای آن‌هایی که به حقیقت دل من آگاه نیستند و به همین دلیل با من کدورت دارند و  از من بدشان می‌آید، و برای همه آن‌هایی که به هر دلیلی با من قهر کرده‌اند و غرور من و غرور او اجازه نمی‌دهد که قدم بگذاریم و از هم دلجویی کنیم، برای آن‌هایی که نمی‌شناسم‌شان اما هم‌وطنم هستند و من و او به دعای هم نیازمندیم. خدایا عشق و محبت و دوست داشتن و امید و هم‌دلی و هم‌راهی و هم‌زبانی و دستگیری از هم‌دیگر را در بین ما ایرانیان بیشتر و بیشتر بگردان و ما را آماده زیارت وجود منور مولایمان حضرت بقیه الله امام زمان بگردان.

میلاد مسعود حضرت مولا و امیر مومنان امام علی علیه الصلوه و السلام و نوروز و آغاز سال ۱۳۹۸ را خدمت شما عزیز محترم و خانواده مکرمتان تبریک و تهنیت می‌گوییم. تقارن میلاد مسعود و مبارک حضرت مولا علی علیه الصلوه و السلام و نوروز نوید بخش محکم و استوار شدن دوستی‌هاست، نویدبخش امید به امروز و فردا و آینده‌ای بهتر از امروز است، نویدبخش نزدیک‌تر شدن فرج و ظهور و رهبری و هدایت مولایمان امام زمان است. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره. آمین.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =