راه‌آهن گرگان-تهران هم‌چنان بسته است

ایرنا  نوشت: مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ کشور گفت: خط ریلی گرگان - تهران بر اساس تصمیم سازمان مرکزی و برای رفع آبگرفتگی باقیمانده ناشی از سیل و با هدف حفظ ایمنی بیشتر همچنان بسته است اما تردد به صورت منطقه ای از مبدا استان گلستان جریان دارد.

رحمت الله میرزاعلی افزود: در زمان حاضر تردد قطارهای کوپه ای از گرگان به تهران متوقف شده اما ریل باس حومه ای، روزی ۲ نوبت مسافران را به سمت شیرگاه در استان مازندران جابه جا می کند.

به گفته وی، راه آهن سراسری گرگان - تهران خسارتی از حوادث و به خصوص سیلاب چند روز گذشته گلستان ندید اما آبگرفتگی با حجم زیاد محدوده زیادی از ریل را به زیر آب برده و غرقاب کرد.

سیل


وی همچنین به توقف حرکت قطار گرگان - اینچه برون در مرز ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این خط آهن دچار آسیب نشده اما با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان گلستان، حرکت آن برای مدت یک هفته متوقف شده است.

مسوول روابط عمومی راه آهن شمال شرق ۲ کشور همچنین به انباشت حجم فراوان آب در حاشیه خط ریلی گرگان - اینچه برون در حوالی شهر آق قلا اشاره کرد و گفت: برای سرعت بخشی به تخلیه و هدایت سیلاب به خارج از شهر، چند کانال انتقال زیر این خط ریلی ایجاد شد تا انباشت آن به خط راه آهن آسیب وارد نکند.

میرزاعلی ادامه داد: به دلیل ارتفاع بالاتر خط ریلی گرگان - اینچه برون، حجم فراوانی از آب ناشی از سیل در قسمت شرقی این مسیر ریلی در آق قلا انباشته شده که ایجاد این کانال های انتقال آب و هدایت آب به سوی مراتع صوفیکم و اراضی زراعی غرب آق قلا، این مشکل را برطرف خواهد شد.

بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در گلستان بر جای گذاشت و جان ۲ کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت. 

از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید. 

۱۷۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =