دبیر انجمن صنایع لبنی: دامداران به نرخ شیر خام معترضند

باشگاه خبرنگاران نوشت: باکری گفت: کارخانه های لبنی بزرگ در ایام نوروز کماکان سابق شیرخام دریافت و تولید می کنند که به این ترتیب وقفه ای در عرضه نداریم.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از ثبات نرخ محصولات لبنی در ایام نوروز خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شیرخام با نرخ مصوب ۲ هزار تومان درب دامداری و ۲ هزار و ۱۵۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان برحسب کیفیت به کارخانه های لبنی تحویل داده می شود که با توجه به ثبات نرخ شیر خام، قیمت محصولات لبنی تغییری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع محصولات لبنی در ایام نوروز نیست، افزود: فرآورده های لبنی به وفور در حال تولید و تامین است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

باکری ادامه داد: عرضه شیر خام کیفی با نرخ بالاتر از سوی دامداران بدان معناست که حاشیه سود کارخانه ها کاهش پیدا کرده است که در شرایط کنونی معضل خاصی نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارخانه های بزرگ در ایام نوروز تعطیل نیستند، بیان کرد: کارخانه های لبنی کماکان سابق شیرخام دریافت و تولید می کنند که به این ترتیب وقفه ای در عرضه رخ نخواهد داد.

به گفته وی، قیمت محصولات لبنی در ایام نوروز نوسانی ندارد و کماکان با نرخ های قبلی در بازار عرضه می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در ادامه افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها و تاثیر آن بر بهای تمام شده، دامداران به نرخ مصوب شیرخام اعتراضاتی دارند که به همین خاطر از طریق ستاد تنظیم بازار برای افزایش نرخ شیرخام در حال رایزنی هستند.

باکری از ثبات و آرامش بازار لبنیات خبر داد و گفت: تا زمانیکه مصوبه جدیدی از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشود، شیرخام کماکان طبق‌ روال سابق عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شیر خشک نیست، بیان کرد: در حال حاضر واحدهای شیرخشک به اندازه مصرف، شیر خام دریافت و تولید می کنند. ضمن آنکه کارخانه های لبنی به میزان مصرف و ۸ تا ۱۰ درصد برای صادرات محصولات لبنی تولید می کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان تصریح کرد: هم اکنون شیر خشک تولیدی توسط کارخانه های شیرینی و شکلات، قنادی و بستنی سازی مصرف می شود که به سبب ازدیاد تقاضا دیگر کارخانه های شیر خشک با مازاد تولید روبرو نیستند.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =