مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: اسکان بیش از ۵ هزار نفر در مدارس استان

عسگری نیکزاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران،گفت:ازابتدای طرح تا کنون ۵ هزار و ۱۶۴ خانوار در مدارس آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبر آنلاین ازساری ،عسگری نیکزاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه کار رسانه ها نظارت و ارشاد است، گفت: رسانه ها با نظارت خود می توانند انحرافات را شناسایی و با تذکرات بجا به مدیران برای اصلاح امور کمک کنند.

وی با بیان اینکه فضا و امکانات آموزش و پرورش را در اختیار ستاد قرارداده است، افزود: آموزش و پرورش برای اسکان مبلغی را دریافت می کند ولی هزینه آن برای ِآموزش و پرورش بیشتر از مبلغ دریافتی است و به دلیل ارائه حداقل امکانات به مردم، این اقدامات انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: امکانات آموزش و پرورش خوب نیست ولی تلاش شده که حداقل امکانات که امنیت و بهداشت است را برای مسافران فراهم کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه در سطح استان ۳۶۸ مدرسه تجهیز شده است، گفت: بیش از سه هزار کلاس در سه سطح ویژه، الف و ب تجهیز شد و باتوجه به اینکه آموزش و پرورش امکانات زیادی ندارد ولی تلاش شده حداقل مدارس را تجهیز کند.

وی افزود: فضا آموزش و پرورش از نظر کمی نسبت به گذشته رشد زیادی نداشته است ولی از نظر کیفیت ۴۳ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به سیل اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در سیل اخیر سقف مرکز اختلال یادگیری و اداره چهاردانگه تخریب شد ولی بیشترین تخریب در سیمرغ بود که دو دیوار خراب شد و گل و لای به داخل مدارس آمده و به تجهیزات و وسایل مصرفی خسارت جدی وارد کرده است.

نیکزاد با بیان اینکه در بابل پژوهش سرا خسارت جدی وارد شده است، گفت: با توجه به آیتمی که استانداری برای گرفتن خسارت در نظر گرفته است که سهم بری ما از این محل ۷۵ میلیون تومان دیده شده که بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از لحظه وقوع سیل برای اسکان سیل زدگان اعلام آمادگی کرد، افزود: درحال حاضر نیز آموزش و پرورش مازندران این آمادگی را دارد که سیل زدگان را اسکان دهد و ارائه این خدمات، وظیفه ما است.

نیکزاد با بیان اینکه هدف ما آماده سازی مدارس تا بازگشایی است، افزود: ازابتدای طرح تا کنون ۵ هزار و ۱۶۴ خانوار در مدارس آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مهمترین سیاست استاندار را تقویت سمن ها دانست و ادامه داد: مشارکت همگانی مردم برای حل مشکل خود با کمترین هزینه تعریف توسعه است و بهترین فرصت ما استفاده از ظرفیت سمن ها است.

نیکزاد بیان کرد: بیش از دو هزار سمن داریم که قالب غیرفعال بود و تاکنون ۱۸۶ سمن فعال شناسایی شده است که هدف ما مشارکت دانش آموزان در این بخش به صورت فعال است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۳ هزار نفر عضو شدند، گفت: برنامه ما افزایش این رقم به ۱۰۰ هزار نفر تا پایان فروردین سال جاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =