برای خیلی از ما تجربه بیزنس کلاس هواپیما، زمانی است که وارد هواپیما می‌شویم، از کنار صندلی‌های راحت و باز آن می‌گذریم و به سمت بخش اکونومی هواپیما می‌رویم! اما صندلی‌های بیزنسی آنقدرها هم دور از دسترس نیستند. خریدن بلیط هواپیمای اکونومی همیشه به صرفه‌ترین راه نیست. گاهی اوقات ممکن است نرخ‌های بسیار خوبی روی کلاس بیزنس به دست بیاورید که باور نمی‌کنید.

wego


شرکت‌های هواپیمایی بیشترین بخش صندلی‌های خود را به کلاس اکونومی اختصاصی می‌دهند. این کلاس معمولاً ارزانتر است و با توجه به تعداد بیشتر آن، در اولویت خرید قرار دارند. با این‌حال این بیزنس و فرست کلاس است که بیشترین سود را برای هواپیمایی‌ها دارد. به عنوان مثال سال گذشته، شرکت هواپیمایی امارات که حدود 40درصد از سود خود را از صندلی‌های بیزنس و فرست خود کسب کرد که تنها 10‌درصد صندلی‌ها را به خود اختصاص می‌دادند.

با این همه گاهی نرخ صندلی‌های بیزنس کلاس به شکلی عجیب کاهش پیدا می‌کنند. همانطور که گفته شد، بیشتر صندلی‌های یک هواپیما، از نوع اکونومی یا اقتصادی هستند. به همین دلیل افراد بیشتری به دنبال آنها هستند و به سرعت نیز تمام می‌شوند. در حالی که ممکن است هیچکدام از صندلی‌های بیزنس کلاس به فروش نرفته باشد. با توجه به اینکه هر صندلی خالی برای یک پرواز ضرر محسوب می‌شود، گاهی هواپیمایی‌ها ترجیح می‌دهند نرخ بلیط را کاهش دهند و همینجاست که شما باید این نرخ را روی هوا بزنید!

از طرفی دیگر، به دلیل رقابت زیادی که روی بلیط‌های اکونومی وجود دارد، گاهی نرخ‌های عجیب و غریبی برای بلیط‌های باقیمانده این کلاس پروازی تعیین می‌شود که حتی از نرخ بیزنسی هم بالاتر است. ضمن اینکه در یک مسیر ممکن است چندین شرکت هواپیمایی پرواز داشته باشند. بنابراین شما این فرصت را خواهید داشت که نرخ اکونومی و بیزنس و فرست کلاس شرکت‌های مختلف را در یک مسیر با هم مقایسه کنید.

چطور بین همه نرخ‌ها مقایسه انجام دهیم

اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد که بهترین نرخ را پیدا می‌کنید، بهترین کار استفاده از موتور جستجوهای تخصصی بلیط هواپیماست. این سرویس‌ها، قیمت فروشندگان مختلف در هر مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما در یک لیست، می‌توانید تمامی آنها را با هم مقایسه کنید. یک سرویس بین‌المللی قابل اعتماد که با توجه به بازار ایران بومی‌سازی شده است، وبسایت و اپلیکیشن Wego.ir است.

wego

شما در ویگو می‌توانید هم برای بلیط‌های اکونومی هم بیزنس و فرست‌کلاس جستجو انجام دهید و نرخشرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. خدمات این وبسایت برای کاربران رایگان است و با خیال راحت می‌توان از آن برای انجام یک مقایسه بی‌طرف بین آژانس‌ها و هواپیمایی‌ها استفاده کرد. 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243657

برچسب‌ها