ورود ۲۵۰ هزار گردشگر به منطقه آزاد انزلی

ایرنا نوشت: مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از ورود حدود ۲۵۰ هزار گردشگر و افزایش ۱۰ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌ها و اماکن اقامتی این منطقه در دور اول سفرهای نوروزی خبرداد.

امین افقی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین امسال فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان حدود ۲۵۰ هزار مسافر بود که در مقایسه با ۲۴۵ هزار گردشگر ورودی در مدت مشابه در سال گذشته بیانگر افزایش ۲ درصدی در شاخص تعداد گردشگر ورودی به فاز تجارت و گردشگری است.

وی افزود: در هفت روز گذشته حدود ۳۹ هزار نفر در هتل ها و مراکز اقامتی محدوده منطقه آزاد انزلی اقامت کرده اند که در مقایسه با آمار ۳۵ هزار نفر اقامت گردشگر در مدت مشابه نوروز ۹۷ نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی است.

افقی بیان کرد: جذب حداکثری گردشگر با تنوع بخشی به امکانات، خدمات و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، در راستای خلق لحظات خوش و خاطره انگیز نوروزی برای گردشگران در سالهای اخیر، رویکرد اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی بوده که تداوم مسیر رو به رشد حضور مسافران به این منطقه را در این مدت باعث شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری، ورزشی، تفریحی و نمایشگاهی در ایام نوروز در قالب جشنواره ترنم بهار با هدف آشنایی بیشتر گیلانیان و مسافران با فرهنگ غنی اقوام مختلف گیلان گفت: بهره برداری از طرح های زیرساختی همچون بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور از سوی بخش خصوصی خارجی، اسکله مارینا ، وجود بزرگترین مرکز تفریحات شمال کشور و مجموعه طرح ساحلی بزرگ منطقه در کنار مجموعه ورزش های ساحلی و ایجاد امکانات ورزش های ساحلی در کنار افزایش تعداد پارک ها و اماکن تفریحی در تمامی محدوده منطقه بر توانمندی های خدمات رسانی و جاذبه های گردشگری منطقه آزاد انزلی افزوده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک های توریستی، تفریحی، اقامتگاه های بوم گردی و بهره گیری از معماری سنتی گیلان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در تفرجگاه های ایجاد شده در روستاهای منطقه با هدف توسعه موزون زیرساخت های گردشگری و توزیع گردشگران در تمامی محدوده منطقه، موجبات افزایش زمینه های جذب گردشگران ورودی به منطقه و استان برای اقامت در این منطقه شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =