درخشان: پرسپولیسی‌ها از حضور منشا در استقلال استفاده کنند

سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است شاگردان برانکو برای پیروزی در دربی فقط به تمرکز نیاز دارند.

امیرمحمد سلیمانی: یکی از محبوب‌ ترین نام‌ ها برای هواداران قدیمی پرسپولیس، حمید درخشان است. او در اسفند سال 1355 توسط مرحوم منصور امیرآصفی از تیم مزدا به پرسپولیس معرفی شد. او در نخستین سال حضورش در پیراهن پرسپولیس، به تیم ملی جوانان دعوت شد. چهار سال بعد در ابوظبی، درخشان نخستین بازی ملی اش را مقابل امارات تجربه کرد. دوران اوج درخشان در ابتدای دهه 60 بود. جایی که او چهار سال پیاپی در ترکیب منتخب فوتبال تهران جای گرفت. اگر درخشان در سه دوره گوناگون پیراهن پرسپولیس را به تن کرده، شش سال را هم در فوتبال قطر سپری کرده است.

درخشان پیش از آخرین تجربه حضورش بر روی نیمکت پرسپولیس، در گذشته نیز دو دوره سرمربی تیم محبوبش شده بود. با او درباره دربی، شرایط پرسپولیس و استقلال و تیم ملی امید گفت‌وگو کرده ایم.

*دربی همیشه هیجان و استرس خاصی دارد. دربی 89 اما شرایط ویژه‌ای دارد. آیا برنده این دربی، قهرمان لیگ برتر می شود؟

این مسابقه واقعا هیجان انگیز است. هر دو تیم شرایط مطلوبی دارند و آماده رقابتی جدی با یکدیگر هستند. شرایط استقلال و پرسپولیس فقط در لیگ شبیه یکدیگر نیست. آن ها در لیگ قهرمانان آسیا هم وضعیتی مشابه با هم دارند. این بازی می تواند کیفیت بالایی داشته باشد. به نظرم برنده این بازی قدم بزرگی در راه قهرمانی بر می دارد. چرا که هم انگیزه بیشتری برای رقابت پیدا می کند، هم تیم رقیبش را شکست داده و هم جایگاهش در جدول بهبود پیدا می کند. استقلال و پرسپولیس باید در این بازی ریسک کنند. این دربی ارزشش را دارد تا با تمام قوا در آن حاضر شوند. اگر هر کدام از دو طرف احتیاط کند، شاید رقیب به حمله متکی باشد و برنده شود. این دربی جای احتیاط نیست.

*با توجه به برنامه بازی های پرسپولیس و استقلال، تیم بازنده دربی دیگر فرصتی برای جبران فاصله اش نخواهد داشت؟

همانطور که گفتم برنده این بازی می تواند تاثیر شگرفی در قهرمان لیگ داشته باشد. این بازی با همه بازی ها فرق می کند. اصلا مهم نیست که پیش از این دربی پرسپولیس و استقلال چه نتایجی گرفته اند. این رقابت مهم ترین بازی دو فصل است. فلسفه این رقابت با همه تقویم پرسپولیس و استقلال فاصله دارد. معتقدم برنده این بازی قهرمان لیگ را تعیین می کند چون برنده بودن در این بازی آسان نیست. تیمی که برنده این دربی باشد نظم، انگیزه، اعتماد به نفس و جنگندگی لازم را برای ادامه مسابقه هایش خواهد داشت. تمرکزی که برنده این بازی از آن خود می کند، تا قهرمانی همراهش خواهد بود.

*انگیزه حمید درخشان فارغ از هیجان و رقابت برای تماشای دربی چیست؟

خط میانی پرسپولیس این روز ها آماده تر از همیشه است. میان همه خطوط پرسپولیس، هافبک های برانکو از همه آماده تر هستند. اگر هم پرسپولیس بخواهد بازی را پیروز باشد، باید تمرکزش را روی حرکات هافبک هایش قرار دهد. من دوست دارم خط هافبک پرسپولیس بازی همیشگی اش را ارائه دهد.

*گادوین منشا دوباره به دربی بازگشته است، این بار با پیراهن استقلال.

منشا یک بازیکن حرفه ای هست و می داند این اتفاق ها در فوتبال حرفه ای اصلا اهمیتی ندارد. بنابراین حضور او در پیراهن استقلال مشکل خاصی ایجاد نمی کند. چیزی که من را نگران می کند عدم تمرکز بازیکنان پرسپولیس در صورت دیدن او در تیم رقیب است. پرسپولیسی ها اگر باهوش باشند از شرایط جدید منشا به نفع خودشان هم استفاده می کنند. آن ها شناخت دقیقی از منشا دارند و این می تواند به پرسپولیس کمک کند تا مهار او راحت تر از همیشه باشد. منشا شانس زیادی برای گلزنی در دربی دارد اما اگر بازیکنان پرسپولیس او را مهار کنند، نمی تواند دروازه تیم سابقش را باز کند.

*دربی ها برای شما چه حال و هوایی داشت؟

برای من دربی همیشه خاطرات خوبی داشته است. هم گلزنی کرده ام و هم برنده دربی بوده ام. این مسابقه حیثیتی برای من خاطرات دلنشینی داشته است. 

*و درباره تیم ملی امید؛ فکر می کنید به المپیک راه پیدا می کنیم؟

امیدوارم تیم ملی امید در بازی های پیش رو نتایج بهتری بگیرد. واقعا اگر می خواهیم به المپیک صعود کنیم، این نتایج و این سبک بازی امیدوار کننده نیست. باید با برنامه بهتری بازی کنند تا در این مرحله اصلی، حریف های قدرتمند دردسرساز نشوند.

43255

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    8 2
    درود بر کیروش