۱ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
۱۰ فرودگاه زیبای جهان را بشناسیم

معمولا کسانی که با هواپیما مسافرت می‌کنند در تلاش هستند که هرچه سریع‌تر به فرودگاه برسند و سپس به سرعت فرودگاه را به مقصد مورد نظر ترک کنند. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که با این کار شاید یکی از بهترین مکان‌های مسیر را از دست بدهید؟ تابحال فکر کرده‌اید که شاید خود فرودگاه بتواند تبدیل به قسمتی از مقصد تعطیلات شما شود؟ اگر شما به دنبال مکانی هستید که کمی وقت آزاد در آن بگذرانید این لیست را از دست ندهید.

۱۰- فرودگاه چانگی (Changi) سنگاپور

طبق جایزه جهانی اسکای‌ترکس (Skytrax) که جایزه‌ی جهانی سالانه برای فرودگاه‌هاست، فرودگاه چانگی سنگاپور برای ۶ سال پیاپی تا سال ۲۰۱۸ بهترین فرودگاه جهان بوده است. یکی از افتخارات این مکان الهام‌گیری از طبیعت در طراحی آن است. این فرودگاه همچنین تعدادی حوضچه با سبک آسیایی در خود دارد که برای کاهش سطح استرس مسافران تعبیه شده‌اند. با این توصیفات اگر هم طبیعت برای شما جذابیتی نداشته باشد می‌توانید از سالن نمایش فیلم، استخر پشت‌بام و یا اسپاهای ۲۴ ساعته استفاده کنید. فرودگاه چانگی مکان‌هایی برای شارژ و همینطور اینترنت رایگان دارد. برای سرو غذا، چانگی با ارائه‌ی غذاهای دهه‌ی ۶۰ میلادی که در آن استریت‌وندور (Street Vendor) غذاهایش را با قیمتی ارزان عرضه می‌کند، پیشرو است. چهارمین و جدیدترین سالن با بهره‌گیری از کارآمدترین المان‌های ۳ سالن قبلی و برای ایجاد یک دسترسی آسان به محض ورود، از بازرسی گرفته تا گیت پرواز ایجاد شده است. حداقل زمانی که یک نفر به گیت پرواز می‌رسد ۱۵ دقیقه گزارش شده است. این بازه‌ی زمانی برای یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا، اعجاب‌انگیز است. با اینهمه، بهترین قسمت چانگی، جاییست که قرار است در سال ۲۰۱۹ افتتاح شود. این مکان که یک آبشار ۴۰ متری از کف تا سقف شیشه‌ای فرودگاه است انتظارات را از فرودگاه‌های آینده تغییر خواهد داد. قسمت مرکزی که ۳ سالن را به هم متصل می‌کندیک مکان خوب برای گذراندن اوقات فراغت است که شامل باغچه‌ای ۵ طبقه، وسایل سرگرمی، مرکز خرید و مکان بازی برای کودکان است.

۹- فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

فاصله‌ی هوایی ۵ ساعته‌ی این فرودگاه با نیمی از جمعیت جهان، این مکان را به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا بدل کرده است و طبیعتا این موضوع باعث ایجاد تمایزهایی در این فرودگاه می‌شود که می‌توان مطمئن شد مسافرانش اوقات خوشی را در آن می‌گذرانند. این فرودگاه با ارائه‌ی بیش از ۸۰ رستوران با غذاهایی از سرتاسر جهان، فرهنگ غذایی هنگ‌کنگ را در خود دارد. رستوران‌ها با ارائه‌ی خدماتی  مانند پخش زنده‌ی موسیقی و امکان ارائه‌ی غذای بیرون‌بر برای افراد، در قیمت و رتبه متنوع هستند. فروشگاه‌های این فرودگاه از فروشگاه دیزنی‌استور (Disney Store) تا بوتیک‌های لباس مثل جیوردانو (Giordano) و G۲۰۰۰ متنوع هستند. برای خانواده‌ها، یک پارک سرگرمی و آموزشی و همینطور یک IMAX در سالن نیز در نظر گرفته شده است. اگر وقت بیشتری برای ماندن در این فرودگاه دارید می‌توانید به تماشای یک فیلم هم بنشینید.

۸- فرودگاه بین‌المللی اینچئون

این فرودگاه شلوغ در کشور کره‌جنوبی تقریبا تمام چیزهایی را که یک مسافر می‌خواهد داراست. بیشتر فرودگاه‌ها با صندلی‌های غیر استاندارد، مکان مناسبی برای خواب و استراحت مسافران نیستند اما اینچئون با ارائه‌ی لژهای مخصوص خواب که در مکان‌های تاریک قرار دارند، بهترین فضا را برای خواب افراد تدارک دیده است. بعد از بیدار شدن از خواب شما این امکان را دارید که به طور رایگان استحمام کنید و یک مسواک، خمیردندان، صابون، سشوار و حوله در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها چیزی که لازم است با خود داشته باشید یک صندل سبک است. همچنین امکانات بیشماری برای سرگرمی در این فرودگاه ارائه می‌شوند. در این مکان‌ می‌توانید مهارتتان را در ساخت کیف و بادبزن‌های کره‌ای امتحان کنید. دیگر اینکه می‌توانید به رینگ اسکیت روی یخ بروید. همچنین می‌توانید از موزه‌های فرهنگی و یا باغ‌های سنتی دیدن کنید. در طول مدت اقامتتان در این فرودگاه، حتی یک لحظه‌ی کسل‌کننده نخواهید داشت.


۷- فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

تمام تلاش این فرودگاه در مدت زمان اقامتتان در آنجا بر این است که با ابزارهایی مانند شبکه‌های تلویزیونی جذاب شما را سرگرم نگه دارد. اگر این شبکه‌ها به قدر کافی برای شما جذاب نباشند می‌توانید در ساختمان ماهواره از کیوسک‌های اینترنت و و وایفای رایگان استفاده کنید. اگر این گزینه ها هم کافی نبود، می‌توانید به Gateway@KLIA۲ که یک مرکز خرید متصل به فرودگاه است بروید. در این فروشگاه از جواهرات گرفته تا لباس، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیک و هر چیز دیگری را می‌توانید پیدا کنید. در حین جستجو در مغازه‌ها می‌توانید از غذاهای سنتی مالزی با قیمت مناسب در فودکورت‌ها هم لذت ببرید. اگر احساس خستگی کردید می‌توانید در هتل‌های کپسولی فرودگاه که برای ۱۲ ساعت در اختیار شما قرار داده می‌شود استراحت کنید. این هتل‌ها شامل کمد، حمام و وایفای رایگان بوده و برای گذران ساعات طولانی بسیار مفید هستند.

۶- فرودگاه هیترو لندن (London Heathrow Airport)

فرودگاه هیترو در زمینه‌ی فروشگاه‌ها و ارائه‌ی غذا، یک فرودگاه درجه‌ یک محسوب می‌شود. بعلاوه سافیتل لندن هیترو (Sofitel London Heathrow) در ارائه‌ی تسهیلات داخل فرودگاه حائز رده‌ی پنج شده است. اگرچه شاید تنوع غذاهای ارائه شده برای دوست‌داران غذا بالا نباشد، اما انتخاب رستوران‌ها شامل کافه‌های اروپایی و رستوران‌های بریتانیایی، به خوبی صورت گرفته است. هیترو در هر سالن فروشگاه‌های مختلفی قرار داده است. مهم نیست شما از کجا آمده‌اید و یا به کجا سفر می‌کنید در این فرودگاه می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید از کتاب تا لباس‌های اصلی و بوتیک‌های بین‌المللی لباس را پیدا کنید. به کسانی که به دنبال تجربه‌های فرهنگی هستند پیشنهاد می‌شود از گالری هنری واقع در سالن ۵ دیدن کنند. در این مکان یک نمایشگاه مجسمه و سایر هنرها به طور دائمی دایر است.

۵- فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ در میان فرودگاه‌های دنیا در رده‌بندی چهارم قرار دارد. این فرودگاه در ده سال اخیر عنوان بهترین فرودگاه اروپا را با دریافت ۵ ستاره از اسکای‌ترکس (Skytrax) از آن خود کرده است. اما چه چیزی فرودگاه مونیخ را از سایرین متمایز می‌کند؟ اگر به دنبال سرگرمی هستید می‌توانید از بزرگترین موج ایستاده دست‌ساز بشر در جهان دیدن کنید؛ اگر این برایتان به قدر کافی جذاب نبود می‌توانید به زمین کوچک گلف که یکی در ابعاد متناسب با فرودگاه و دیگری در ابعاد بزرگتری طراحی شده دیدن کنید و یا می‌توانید در یکی از کابین‌های مخصوص استراحت کرده و بخوابید.

۴- فرودگاه بین‌المللی مک‌کارن (McCarran International Airport)

فرودگاه بین‌المللی مک‌کارن  (aka LAS) فرودگاه اصلی لاس‌وگاس است. به عنوان هشتمین فرودگاه شلوغ دنیا این فرودگاه دارای موزه‌هایی است که  تاریخچه پرواز لاس‌وگاس را در خود دارد. این فرودگاه همچنین با سرو نوشیدنی‌های مختلف، رستوران‌های محلی ۲۴ ساعته و ماشین‌های بازی به شما حس واقعی تجربه‌ی زندگی در لاس‌وگاس را می‌دهد. برای خواب می‌توانید به لژهایی که به رایگان برای این کار تعبیه شده‌اند مراجعه کنید؛ اما اگر انرژی زیادی دارید می‌توانید به باشگاه ورزشی فرودگاه بروید که شامل تمام امکانات از جمله حمام و سونا فقط به قیمت ۲۵ دلار است.

۳-فرودگاه بین‌المللی دبی

این فرودگاه برای دوست‌داران تکنولوژی که به دنبال اینترنت پرسرعت و یا صف‌های بازرسی سریع هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد. اینترنت وایفای در این مکان با سرعتی بالغ بر ۵/۳۹ مگابایت جایزه‌ی پرسرعت‌ترین اینترنت را از آن خود کرده‌است. به علاوه، گِیت‌های هوشمند به مسافران این امکان را می‌دهد که پروسه‌ی بازرسی را سریع‌تر از همیشه طی کنند. برای کسانی که به دنبال سرگرمی هستند، همکاری این فرودگاه با ICFlix امکان نمایش نامحدود فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی را فراهم کرده است. برای استراحت می‌توان به باغ اختصاصی فرودگاه که فرهنگ و سکوت و آرامش را با هم تلفیق کرده است مراجعه کنید. برای غذا پیشنهادات بسیاری برای شما وجود دارند و می‌توانید هم غذاهای محلی را امتحان کنید و هم در رستوران ولفگانگ پاک (Wolfgang Puck) غذا بخورید و یا به لژ هینکین (Heineken) بروید.

۲- فرودگاه بین‌المللی سوورنابومی بانگوک (Bangkok International Suvarnabhumi Airport)

اگرچه این فرودگاه هیچ موزه و یا استخری را در خود ندارد، اما در ارائه‌ی غذا و فروشگاه‌های سنتی استثنایی عمل کرده است. این فرودگاه یکی از بزرگترین فرودگاه‌های دنیاست که سفرهای آرامی را به مسافرانش هدیه می‌کند. این فرودگاه هتلی برای اقامت‌های شبانه دارد. اگر مایل باشید هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید، لژهای ارزانتر اطراف فرودگاه به همین منظور طراحی شده‌اند. تنوع غذایی این فرودگاه از  فست‌فود گرفته تا غذاهای تایلندی و آسیایی را شامل می‌شود. اگر مدت زمان انتظار شما طولانی است و تمایلی به خواب و غذا ندارید می‌توانید به طبقات پایین‌تر بروید و از شهر دیدن کنید. اهمیتی ندارد که در چه ساعتی از شبانه‌روز این کار را انجام می‌دهید، بانگوک همیشه بیدار است.

۱-فرودگاه بین‌المللی سائومی (Samui International Airport)

فرودگاه بین‌المللی سائومی یکی از بهترین طراحی‌های دنیا را داراست. این مکان که مالکیت آن در اختیار خطوط هوایی بانگوک (Bangkok Airways) است در یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های جزیره واقع شده و به راحتی توسط توریست‌ها قابل دسترسی است. ساختمان این فرودگاه به طور عمده از بامبو و ساقه‌ی گیاهان ساخته شده است. وجود گل‌های گرمسیری در سالن در محیط فرودگاه حال و هوای تعطیلات را ایجاد کرده است. استفاده از جریان هوای آزاد به جای تهویه‌ی هوای مصنوعی، جایزه‌ی بین‌المللی حفاظت محیط‌زیستی را برای این فرودگاه به ارمغان آورده و آن را در دسته‌ی فرودگاه‌های پر رفت‌وآمد قرار داده است. علی‌رغم اینکه این فرودگاه جزو بهترین فرودگاه‌های دنیاست اما فرآیند بازرسی به علت کوچک بودن محل و بازرسی خصوصی هنوز قدری به طول می‌انجامد. اگرچه این انتظار، ارزش ماندن در این فرودگاه را دارد. برای غذا و خرید هم تعدادی بوتیک، کافه و همچنین یک فودکورت محلی به نام خیابان ساموئی پارک ( Samui Park Avenue) وجود دارند. اگر شما به دنبال چیز متفاوت‌تری هستید از مغازه‌های گروه خیابان ساموئی روبات (Samui Park Avenue) که از قطعات بازیافتی ماشین هیولاهایی شبیه به آدم فضایی‌ها می‌فروشند دیدن کنید.

منبع:لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =